آغاز بارگیری سکوی فاز 19A پارس جنوبی از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر

(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۶:۰۵

بارگیری سکوی دوم از سه سکوی طرح توسعه فازA 19 پارس جنوبی از یارد خرمشهر و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی روز شنبه آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی در حاشیه آیین بارگیری سکوی فاز 19A پارس جنوبی در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد:این سکو به وزن 2 هزار و 750 تن و ابعاد 30 در 40 متر و ارتفاع 25 متر، پس از بارگیری مهاربندی شده و پس از انتقال، در 2 هفته آینده، کار نصب در میدان گازی پارس جنوبی آغاز می شود. 
محسن جزایری افزود: عملیات بارگیری سه روز به طول می کشد و پس از آن، عملیات انتقال این سکوی نفتی بر روی سطح شناور ابوذر 110 به پایان می رسد و عملیات لودات(بارگیری) تکمیل می شود. 
وی گفت: این عملیات برای نخستین بار در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بدون بکارگیری کارشناسان خارجی انجام می شود. 
مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات بارگیری سکوی A19 پارس جنوبی به عنوان یکی از سکوهای اصلی طرح توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی است که با بارگیری این سکو و نصب در تیر امسال، برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک گاز پارس جنوبی در آبان امسال را شاهد خواهیم بود. 
حمیدرضا مسعودی افزود: هم اکنون هفت میلیون مترمکعب گاز از سوی یکی از سکوهای اقماری طرح توسعه فاز 19 از میدان پارس جنوبی برداشت می شود و در پالایشگاه شیرین سازی و به شبکه سراسری تزریق می شود. 
وی گفت: قرارداد طرح توسعه فاز A19 پارس جنوبی 25 خرداد 89 با سه پیمانکار اصلی ایرانی که کارهای توسعه بخش صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را دنبال می کنند منعقد شد. 
وی ادامه داد: دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری نیز پارسال در یارد خرمشهر بارگیری و در دریا نصب شد. 
مسعودی افزود:پیش بینی می شود در هفته آینده عملیات راه اندازی سکوی A19 پارس جنوبی آغاز شده و در این راستا با توجه به وجود سکوی اقماری در خلیج فارس، با شش حلقه چاه و استفاده از یک مسیر از سکوی اقماری گاز منتقل شود. 
وی مجموع قرارداد A19 پارس جنوبی را چهار میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و گفت:آنچه مهم است برداشت حداکثری از میدان مشترک پارس جنوبی در راستای برنامه وزارت نفت برای شرکت نفت و گاز پارس است. 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید