همسو با هدف کاهش آلایندگیهای زیست محیطی

ظرفیت تولید گوگرد در فازهای ١٥ و ١٦ تکمیل شد

(یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵) ۱۷:۱۷

چهارمین واحد گوگردسازی پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی همسو با سیاستهای کاهش آلایندگی در فرآیند تولید گاز و بهره برداری از پالایشگاهها، با تلاش متخصصان ایرانی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شانا، مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: با راه اندازی نهایی واحد دوم فاز ١٦، همه تاسیسات گوگردسازی واحد نخست و دوم پروژه گازی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی راه اندازی و مطابق با ظرفیت کامل تعریف شده در چرخه تولید این محصول پالایشگاهی قرار گرفت.
مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ یادآور شد: آخرین ردیف واحدهای گوگردسازی (SRU٤) امروز پس از انجام تستهای متعدد ایمنی و فرآیندی لازم راه اندازی شده است.
با اجرای این بخش، دیگر ظرفیتهای باقیمانده این پالایشگاه برای تولید گوگرد مورد استفاده قرار گرفته است و اولین محموله گوگرد مایع تولیدی پس از انتقال به مخازن ذخیره سازی و سپس واحد ١٤٤ پالایشگاه، در مدار جامدسازی و دانه بندی قرار می گیرد.
بهره برداری از این واحد در راستای کاهش آلایندگی گاز خروجی و کمک به حفظ محیط زیست اهمیت فراوانی دارد.
به فازهای ١٥ و ١٦ با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای استفاده در شبکه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی، تولید روزانه‌ ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی، تولید سالانه‌ ١,٠٥ میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ «LPG» (پروپان و بوتان)، تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ منظور تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ مستقر در منطقه عسلویه و تولید روزانه‌ ٤٠٠ تن‌ گوگرد به مرحله اجرا درآمده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید