برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی مقابله با آلودگی هیدرو کربن ها در صنایع نفت ، ‏ گاز و پتروشیمی

(پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۳۱

سمینار و کارگاه آموزشی مقابله با آلودگی هیدرو کربن ها در صنایع نفت ، ‏ گاز و پتروشیمی منطقه ویژه پارس در محیط های آبی ، خاکی و هوا با حضور متخصصان داخلی و خارجی توسط مرکز آموزش HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،اهمیت جلوگیری از ریزش هیدرو کربن ها در آب و خاک ناشی از اتفاقات و حوادث در صنایع نفت و گاز مانند تصادفات تانکرهای حمل و نقل مواد نفتی ، آتش سوزی ها ، شکستگی خطوط انتقال فرآورده های هیدرو کربنی ، حوادث دریایی ، تجهیز و توسعه یک گروه واکنش سریع با دانش و تجهیزات روز از الزامات انکار پذیر می باشد که در این راستا سمینار و کارگاه آموزشی مقابله با آلودگی هیدرو کربن ها در صنایع نفت ، ‏ گاز و پتروشیمی در محیط های آبی ، خاکی و هوا با حضور متخصصان داخلی و خارجی به همت مرکز آموزش HSE ، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

هم افزایی با تجارب مدیران و کارشناسان  HSEشرکت های نفتی مستقر در منطقه ویژه پارس و انتخاب بهترین گزینه ها را برای مواجهه با مشکلات یاد شده از مهمترین اهداف برگزاری این سمینار است.

تحقیقات اخیر ثابت کرده است انتشار هیدرو کربن ها ناشی از نشتی های کنترل نشده از تجهیزاتی  نظیر شیرها ،‌فلنج ها ، ولوها  بیشتر از تانکهای ذخیره ، تصفیه پساب ها و  ونت های فرآیندی است . بعنوان مثال VOCحدود 600- 700 تن در سال در اثر نشتی تجهیزات از یک واحد شیمیائی ، نشر پیدا می کند  که این امر علاوه بر آلودگی محیط زیست ایجاد محیطی پر خطر و نا ایمن برای پرسنل در معرض تماس می نماید. تدوین رویه ایی بر اساس LDAR   توسط یک شرکت خصوصی ایرانی این توانایی را به متخصصان و کارشناسان خواهد داد تا علاوه بر مشخص شدن محل و نوع انتشار آلاینده ها نسبت به تعیین اثر و محدوده اثر هر نوع انتشاری اقدام کنند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید