با دریافت گاز ترش فازهای ٦ تا ٨

نخستین ردیف پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ راه اندازی شد

(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۲۵

با ورود گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١، نخستین ردیف این واحد برای شیرین سازی گاز راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارسد و به نقل از شانا، با راه اندازی نخستین ردیف پالایشگاهی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی که دیروز ( یکشنبه، هفتم شهریورماه) با دریافت گاز ترش فازهای ٦، ٧ و ٨ انجام شد، طی روزهای آینده شاهد شیرین سازی گاز از سوی این پالایشگاه و تزریق به شبکه سراسری خواهیم بود. 
 
اجرای طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در هر ٢ بخش خشکی و دریایی و با هدف تولید روزانه ٢ میلیارد فوت مکعب گاز و ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی به صورت EPC از سوی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) در حال اجراست.
هم اکنون بخشهای اصلی واحدهای یوتیلیتی این پالایشگاه، همچون کمپرسورهای هوا و نیتروژن، بویلر، آب شیرین کن و واحد آب آتش نشانی این پروژه در سرویس قرار دارند.
چندی پیش سکوی فاز ٢١ این پروژه نیز با موفقیت نصب شد. به گفته مسئولان شرایط برای نصب سکو فاز ٢٠ نیز تا پایان شهریور فراهم خواهد شد و عملیات راه اندازی آن تا پایان دی امسال انجام می‌گیرد. 
لازم به ذکر است که مگاپروژه فازهای ٢٠ و ٢١ یکی از طرحهای در اولویت وزارت نفت است و با راه اندازی آن که هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند، روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی تولید خواهد شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید