مهندس یوسفی؛

سرمایه‌ها به‌سوی تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی هدایت می شود

(پنج شنبه ۱ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی برای تحقق اشتغال در کشور را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا سرمایه گذاری‎ها را به این حوزه هدایت کنیم تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی با بیان این‎که زمینه‎های خوبی برای سرمایه‎گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وجود دارد، به خبرنگار شانا گفت: دسترسی آسان به خوراک شرایطی را فراهم کرده است که سرمایه‎گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی افزون بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، نقش موثری در توسعه اشتغال کشور خواهد داشت.
وی، سرمایه‎گذاری صاحبان خوراک در منطقه ویژه پارس نظیر شرکت‎های پتروشیمی که زنجیره پیشین محصول را در اختیار دارند بسیار مهم و راهبردی دانست و افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حداکثر توان کارشناسی خود را برای هدایت سرمایه‎ها به سمت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی بکار می گیرد، ضمن آن‎که برای همگرایی بیشتر برای راه‎اندازی چنین طرح‎هایی طبق روال گذشته دیدگاه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز لحاظ می شود.
مدلی که می توان از طریق آن فعالان اقتصادی منطقه را حمایت کرد سرمایه گذاری‌های خرد است زیرا این نوع از فعالیت‌ها نیازی به سرمایه گذاری کلان نیست ضمن آن که اشتغال افراد بومی را هم تضمین می کند.
وی با بیان این‎که افزایش اشتغال در کشور به معنای توسعه کسب وکارهای کوچک و سرمایه‎گذاری خرد است، تصریح کرد: رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس حمایت از سرمایه‎گذاران خرد و فعالان اقتصادی منطقه برای تامین نیازهای ضروری شرکت‎های بزرگ مستقر در منطقه است.
یوسفی از جمله نیازهای ضروری شرکت‎های مستقر در منطقه را انجام خدمات عمومی،کارگاه‎های تعمیراتی ماشین‎های ثابت و دوار، تولید قطعات بتنی و فلزی ،خدمات خودرویی و ... دانست و افزود: مدلی که می توان از طریق آن فعالان اقتصادی منطقه را حمایت کرد سرمایه گذاری‌های خرد است چون این نوع از فعالیت ها نیازی به سرمایه گذاری کلان نیست ضمن آن که اشتغال افراد بومی را هم تضمین می کند و قیمت تمام شده فعالیت‎ها و خدمات برای شرکت‎های مستقر در منطقه نیز کاهش می یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به ضرورت توسعه زنجیره تولید در صنایع پایین دستی، گفت: راهبرد سازمان این است که برای افزایش سرمایه‎گذاری در بخش صنایع تکمیلی و میانگین فعالیت خود را با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و خلق ارزش افزوده بیشتر کند.
یوسفی همچنین افزود: به دلیل آن‎که صنایع پایین دستی می‎توانند با حجم سرمایه اندک ظرفیت اشتغال زیادی ایجاد کنند، در تلاش هستیم سرمایه‎گذار را در این حوزه جذب کنیم.
وی تاکید کرد: در صورت راه‎اندازی زنجیره تولید در صنایع پایین دستی که خوراک آن‌ها از طریق پتروشیمی‎ها تولید می‎شود بخش مهمی از بیکاری کشور را پوشش می‎دهند و سبب خلاقیت، نوآوری و ابداع صنایعی می‎شوند که در آینده، کشور را بیمه کند.
یوسفی گفت: این همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند. در واقع اقتصاد مقاومتی را می‎توانیم آثارش را در صنایع پایین دستی با کمک گرفتن از مراکز علمی، دانشگاه‌ها و مراکز دیگر به وجود آوریم.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به طرح پالایشی سیراف در منطقه پارس ٢ کنگان، افزود: این طرح یکی از کارهای ماندگار وزیر نفت است که ظرفیت اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی برای کشور دارد.
وی تصریح کرد: امیدواریم این‎ فعالیت‎ها از سوی سرمایه‎گذاران در بخش‎های دیگر نیز هرچه سریع‎تر شروع شود ضمن آن‎که اکنون هم تحریم‎ها برداشته شده و اروپایی‎ها علاقمندی خود را برای توسعه فعالیت‎ها و سرمایه‎گذاری‎ها  در ایران اعلام کرده‎اند.
یوسفی تصریح کرد: سرمایه‎گذاری در صنایع پایین دستی و صنایع مختلط ( صنایع ساخت قطعات، تجهیزات نفت، گاز و پتروشیم، صنایع فلزی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع ابزار دقیق و صنایع شیمیایی) برای ١٤ هزار و ٧٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس یک هزار هکتار در پارس جنوبی آماده واگذاری به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی است و ما نیز در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس متعهد خواهیم بود در کوتاه‏‎ترین زمان ممکن به درخواست‎های سرمایه‎گذاران در این زمینه پاسخ دهیم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید