با حضور سردار جلالی

معارفه فرمانده ارشد hse و ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد

(یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۳۰

آیین معارفه فرمانده ارشد hse و ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صبح امروز یکشنبه (11 مهرماه)با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور در آیین معارفه فرمانده ارشد ایمنی،بهداشت،محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای اتش نشانی  و تسلیت  به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید الشهداء گفت: فرهنگ عاشورایی بخشی از قدرت نرم ماست و با نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی از آن در جهت تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی کشور بهره ببریم.
 

 برنامه های متناسب با تهدیدات در منطقه ویژه پارس ارایه شود

 رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مطنقه ویژه اقتصادی انرژی پارس موتور محرک اقتصادی کشور است گفت: رشد و توسعه کشور در گرو بهره برداری از فازهای گازی و تولید ارزش افزوده حاصل از ایجاد صنایع پایین دستی در این منطقه است و ما باید برای آبادانی کشور در این مسیر حرکت کنیم.
 
 سردار جلالی ظرفیت های این منطقه در ایجاد فرصت و تهدید را دو روی یک سکه خواند و افزود: لازم است متناسب با تهدیدات موجود نحوه مواجهه با آن ،آمادگی نیروها و تجهیزات و قدرت بازدارندگی پیش بینی های لازم انجام شود تا بتوانیم در زمان وقوع حوادث  آن را به نحو صحیح مدیریت و اجرا کنیم.
 
 رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور تهدیدهای نظامی، تروریستی ،سایبری ،فرآیندی و طبیعی را از مهمترین تهدیدهای پیش روی کشور و منطقه دانست و گفت: ما باید در این زمینه« نظام ایمنی و دفاعی »را در منطقه تشکیل دهیم وتهدیدهای موجود را در سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع که شامل الزامات و دستور العمل ها ، سطح و مقابله با تهدید است آن را دسته بندی کنیم.
 
 وی با بیان اینکه توسعه صنعتی نباید توجه مسئولان را از نحوه مقابله با تهدیدات دور سازد گفت: تدوین سازو کارهای لازم برای اجرای برنامه در سه لایه ایمنی،امنیت و دفاع از ضروریات است و از طرفی ما نیز در سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور با تعیین فرمانده ارشد برای چهار منطقه جنوب شامل اهواز، ماهشهر،عسلویه و خارک در تلاش هستیم تا سه لایه امنیتی یاد شده را با یک ساختار در آن مناطق ایجاد کنیم.
 
 سردار جلالی تعیین فرمانده ارشد hse ،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مناطق جنوب کشور را از مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانست و تاکید کرد: پایش منظم تهیدات و تغییرات شاخص های آن و مدیریت منابع و تجهیزات مقابله با بحران از جمله وظایف مهم فرمانده ارشد hse، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه است ضمن آنکه لازم است در هر واحد صنعتی «طرح» مقابله با پنج تهدید تهیه شود. 
 وی طراحی،برنامه ریزی، تطبیق ، آموزش و پیش بینی تهدیدات و نحوه مواجهه با آن را از مهمترین برنامه های کاری فرمانده ارشد hse، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه دانست و گفت: همه مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه لازم است نسبت به فراگیری آموزش های لازم و مهارت های فرماندهی حوادث واحدهای تحت مدیریت خود اقدام و ابزارها و پیش بینی های لازم را در این زمینه فراهم کنند.
 
 رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور خواستار فراگیری آموزش های لازم به منظور مقابله با بحران توسط مردم و مسوولان شدو اظهار امیدواری کرد: با انتصاب فرمانده ارشد hse پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه، تعامل با استان تسهیل خواهد شد  زیرا در زمان ووقوع بحران استانداران محترم می توانند با فرمانده ارشد hse منطقه برای تبادل اطلاعات و مشارکت در نوع طرح ریزی و ایفای نقش مکمل در ارتباط مستقیم باشند.

 

آمادگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمان وقوع بحران ارتقا می یابد
 مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  نیز در این آیین با تبریک روز ملی ایمنی و آتش نشانی گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن به دلیل نقش آن در تولید و افزایش ثروت ملی از ظرفیت عظیمی برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور برخوردار است بنابراین ما باید در هر شرایطی از آمادگی لازم به منظور مقابله با خطرات و حوادثی که ممکن است در این منطقه رخ دهد برخوردار باشیم.

 

 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وقوع حادثه در مناطق صنعتی را امری محتمل دانست و گفت: حجم تراکم صنعتی موجود در منطقه علاوه بر اینکه برای افزایش ثروت ملی یک فرصت محسوب می شود ممکن است با وقوع حادثه ای در ابعاد و شرایط مختلف یک تهدید نیز محسوب شود بنابراین وجود یک فرماندهی واحد برای هماهنگی نیروها و تجهیزات برای مقابله با حوادث امری مهم و حیاتی محسوب می شود.
 
 وی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از جمله از مناطق مهم و حیاتی کشور دانست و یادآور شد: تنها در سه سال اخیر و در دولت تدبیر وامید 170 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شده است ضمن آنکه طی سال گذشته و پنج ماهه نخست امسال بیش از  36 میلیون تن میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر شده که نقش این منطقه را در ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی به امری انکار ناپذیر مبدل کرده است.
 
 فرمانده ارشد hse، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اهداف مهم ایجاد این منطقه را افزایش تولید و ثروت ملی برای کشور دانست و یادآور شد:هدف مسئولان توسعه و بهره گیری از نتایج آن برای پیشرفت کشور است  اما از زمان آ‎غاز فعالیت های صنعت نفت در این منطقه همواره تلاش شده است تا مردم شهرها و نواحی اطراف مناطق صنعتی کمتر تحت تاثیر پیامدهای منفی توسعه قرار گیرند .
 
 یوسفی با تقدیر از همکاری سازمان پدافند غیر عامل وفرمانداران شهرستان های عسلویه، کنگان و جم در زمان وقوع حوادث گذشته در این منطقه افزود: هم اکنون همگرایی و هم افزایی شرکت های مستقر در منطقه در مسیر خود قرار گرفته بدین صورت که همه شرکت ها  در زمان وقوع بحران بر اساس یک پروتکل مورد توافق عمل می کنند که نتایج خوبی نیز در این زمینه به همراه داشته است.

کاهش 50 درصدی حوادث منجر به فوت در شش ماهه نخست امسال در پارس جنوبی

 
 دکتر سید باقر مرتضوی مدیر کلبهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت نیز در این آیین با بیان اینکه وزرات نفت مصمم است در صورت وقوع حادثه در مناطق صنعتی با متخلف برخورد کند گفت: خوشبختانه هم اکنون همگرایی با شرکت های مستقر در منطقه و سایر دستگاه های مرتبط  بیشتر شده است و صنایع نیز باید پدافند غیر عامل و مدیریت بحران را جزئی از برنامه های روزمره خود قرار دهند.
 
 مرتضوی عدم رعایت مسائل ایمنی را از مهمترین موانع تولید در کشور دانست و گفت: تولید ثروت از مهمترین اهداف وزرات نفت است و به رغم  اقدامات خوبی که در حوزه hse  از سوی شرکت ها صورت گرفته است اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد و همه شرکت ها نهادینه ساختن رعایت مسائل ایمنی با هدف تولید پایدار را در سر لوحه کار خود قرار دهند.
 
 مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزرات نفت از کاهش 50درصدی حادثه منجر به فوت در منطقه در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: امیدواریم روند کاهشی آمار این حوادث تا پایان سال نیز تداوم یابد ضمن آنکه  در زمینه حوادث زیان آور نیز حادثه قابل ملاحظه ای نداشتیم.
 
 در پایان نیز از شرکت های برتر منطقه و نیروهای آتش نشانی سازمان مطنقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دلیل عملکرد مثبت و موثر در حوزه hse  تقدیر بعمل آمد.
 
گفتنی است این آیین با حضور رییس سازمان پدافند غیر عامل و مدیریت بحران کشور، مدیر کل ایمنی،بهداشت و محیط زیست  وزارت نفت، مدیر اچ اس ای شرکت ملی نفت ایران، فرمانداران شهرستان های عسلویه و کنگان،مدیران عامل شرکت های مجتمع گاز پارس جنوبی و آریاساسول برگزار شد .

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید