با هدف تبدیل نفتا به ارزش افزوده

مجتمع بزرگ پترو الفین ساخته می شود

(جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵) ۱۱:۰۷

مدیرعامل تاپیکو، از ساخت یک مجتمع بزرگ الفینی کنار یکی از پالایشگاه های هشت گانه سیراف به مالکیت تاپیکو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمدحسن پیوندی با بیان این مطلب اعلام کرد: با بهینه سازی مینی پالایشگاه میعانات گازی سیراف به دنبال ساخت همزمان یک مجتمع بزرگ الفینی در کنار این پالایشگاه برای تولید محصولات الفینی هستم.
وی با اشاره به تجربه ساخت پتروشیمی اراک و استفاده این مجتمع از نفتا گفت: بر اساس تجربه مجتمع پتروشیمی اراک، این واحد را به گونه ای راه اندازی می کنیم که ورودی مجتمع میعانات گازی و خروجی محصولات الفینی باشد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، با بیان این که تولید نفتا از میعانات گازی کار مهمی نیست، افزود: تکمیل پروسه تبدیل نفتا به محصولات الفینی را در این پروژه اجرایی می کنیم.
به گفته وی، اجرای این پروژه زمان بر است؛ ولی مجموع فایناس این دو پروژه کنار یکدیگر راحت تر خواهد بود.
پیوندی، با اشاره به این که پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید هرچه سریع تر برای اجرای پروژه های مهم تاپیکو به مرحله راه اندازی برسد، گفت: پس از بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اولویت دوم تاپیکو پروژه سیراف و ادامه سیراف (پترو الفین) است که باید به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: در پالایشگاه سیراف، ٦٠ هزار بشکه میعانات گازی در اختیار ما قرار می گیرد که از این میزان حدود ٤٠ تا ٤٥ هزار بشکه نفتا، مقداری گاز مایع و دیزل سنگین به ما تحویل می دهد.
پیوندی، با تاکید بر این که با ساخت پترو الفین کنار پالایشگاه سیراف نمی گذاریم ارزش افزوده نفتا از کشور خارج شود، گفت: مجتمع الفینی مثل پتروشیمی اراک را با دو تا سه برابر ظرفیت در کنار و همزمان با پالایشگاه سیراف احداث خواهیم کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید