با ظرفیت روزانه ١٢٥ میلیون مترمکعب

پالایشگاه فجرجم آمادگی فرآورش حداکثری گاز در فصل زمستان را دارد

(یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۱

شرکت پالایش گاز فجرجم با توجه به زیرساخت های تعریف شده آمادگی لازم را برای فرآورش روزانه ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز در فصل زمستان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از شانا،عبدالصمد نجفی، رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز فجرجم، شامگاه شنبه، (١٣ آذرماه) در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون روزانه ٧٥ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت فرآورش می شود.
 
رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز فجرجم افزود: این شرکت با هشت واحد شیرین سازی، ظرفیت فرآورش روزانه ١٢٥ میلیون مترمکعب گاز را دارد.
وی عنوان کرد: هم اکنون روزانه ٧٤ میلیون مترمکعب گاز دریافتی از میدان های نار و کنگان با ١٧ میلیون مترمکعب گاز دریافتی از پارس جنوبی مخلوط و فرآورش می شود.
نجفی ادامه داد: گاز پس از فرآورش و شیرین سازی در این پالایشگاه برای مصرف به خط دوم سراسری تزریق می شود.
رئیس بهره برداری شرکت پالایش گاز فجرجم یادآور شد: افزون بر فرآورش گاز، روزانه ٢٠٠ تن گاز مایع، چهار هزار مترمکعب میعانات گازی و پنچ هزار تن پروپان نیز در این پالایشگاه تولید می شود. 
پالایشگاه فجرجم با ظرفیت فرآورش ٨٠ میلیون مترمکعب گاز فعالیت خود را آغاز کرد. ظرفیت این پالایشگاه طی سال های ٧٢ تا ٧٦ به ١١٥ و در سال ٨٩ این مقدار به ١٢٥ میلیون مترمکعب رسید.
در سال های اول طراحی، خوراک این پالایشگاه از میدان های نار و کنگان تامین می شد و براساس برنامه های تعریف شده ازسال ٨٩ زمینه دریافت گاز از فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی فراهم شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید