در 9 ماه نخست امسال

ارزش صادرات گمرک منطقه ویژه پارس به11 میلیارد دلار رسید

(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۵۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارزش کالاهای صادراتی منطقه شامل میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی تولیدی منطقه در نه ماهه نخست امسال 11 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مهدی یوسفی‏‌، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد محصولات صادراتی از منطقه در 9 ماهه امسال، گفت: طی بازده زمانی یاد شده، ارزش صادرات میعانات گازی و کالاهای غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه پارس نسبت به مدت مشابه سال به حیث وزن و ارزش به ترتیب 43 و 23 رشد را نشان می دهد.
 
وی با بیان این‌که در طی زمان یاد شده محصولات و کالاهای صادراتی از لحاظ وزن و از حیث ارزش رشد قابل توجهی داشته است‏، تصریح کرد: از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی این مدت بیش از 24 میلیون و 571 هزار تن کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش ده میلیارد و 964 میلیون و 593 هزار و 723 دلار به خارج از کشور صادر شده است.
  
 یوسفی با بیان اینکه در آذر ماه امسال ٢ میلیون و 780 هزار و 607 تن  کالاهای غیر نفتی و میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 78میلیون و 647 هزار و 259 دلار است گفت: این میزان صادرات در آذر ماه امسال نیز از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 28 و 10 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.
 
 این مقام مسئول با بیان این که بزودی فازهای جدید پارس جنوبی و  مجتمع های پتروشیمی در حال توسعه منطقه به بهره برداری می رسند، گفت: میزان صادرات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
 
 برپایه این گزارش، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است که به 29 کشور مختلف صادر می شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید