وزیر نفت اعلام کرد:

تاپایان امسال میزان تولید گاز کشور از پارس جنوبی با قطر برابر می شود

(شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱

وزیر نفت با بیان این که تا پایان امسال تولید گاز جمهوری اسلامی ایران در پارس جنوبی به اندازه قطر می رسد گفت: در سه سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید افزایش تولید از مخازن گاز کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: در تولید گاز هیچ مشکلی نداریم و تولید گاز طی سه سال اخیر از میادین گاز کشور بیش از 50 درصد افزایش یافته است که در این میان میدان پارس جنوبی سهم ویژه و مهمی در تولید و توزیع گاز در کشور دارد.
 
وی تصریح کرد: در یک سال اخیر با افتتاح فازهای پارس جنوبی توانسته ایم تولید گاز کشور را افزایش دهیم و در حال حاضر حدود 520 میلیون متر مکعب گاز روزانه از پارس جنوبی برداشت می شود.
 
 زنگنه اظهارکرد: در سه سال اخیر ۱۱ فاز پارس جنوبی افتتاح شده و در پایان امسال نیز تولید گاز در پارس جنوبی تکمیل خواهد شد و در نهایت به ۲۱ فاز خواهیم رسید و تا پایان امسال تولید گاز جمهوری اسلامی ایران در پارس جنوبی با قطر برابر می شود.
 
 وی با اشاره به این که برای تامین گاز صنایع خرد هیچ محدودیتی در کشور نداریم تاکید کرد: برای تامین خوراک صنایع پایین دستی هماهنگی های لازم انجام شده است.
وزیر نفت میزان صادرات نفت در سال گذشته را یک میلیون و 300 هزار بشکه اعلام کرد و یادآور شد: پس از اجرایی شدن برجام توانسته ایم میزان صادرات نفتی خود از ابتدای سال تاکنون را به بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه برسانیم.
 
 زنگنه همچنین از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی کشور به بیش از پنج میلیون تن تا پایان  امسال خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم با ساخت ۱۰ قلم کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به یکی از قدرت ها در این حوزه تبدیل شویم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید