با افزایش تولید گاز از فاز ۲۱ پارس جنوبی

برداشت روزانه گاز از سکو فاز ۲۰ و ۲۱ به بیست و هفت میلیون مترمکعب رسید

(پنج شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۱۵

مجری فازهای ٢١ و ٢٠ پارس جنوبی با اشاره به افزایش جدید ظرفیت تولید گاز از این میدان عظیم گازی مشترک گفت: تولید گاز از سکوی فاز ۲۱ از مرز ۲۷ میلیون مترمکعب در روز گذشت و هیچ گونه محدودیتی در ارسال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها وجود ندارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، علیرضا عبادی با بیان این مطلب که همه ٢٧ میلیون متر مکعب گاز از این سکوها به بخش خشکی ارسال می‎شود،‌ افزود: یک سوم مقدار گاز برداشتی از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی در پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ شیرین سازی و بقیه به پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ ارسال می شود.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون به منظور تامین و افزایش توان گازرسانی به شبکه سراسری در فصل زمستان و استفاده بهینه از گاز دریافتی، روزانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب از گاز تولیدی این سکو به پالایشگاه فازها ۱۵و۱۶ پارس جنوبی ارسال و افزون بر این روزانه حدود ۹ میلیون مترمکعب گاز در ردیف اول شیرین سازی پالایشگاه فاز ۲۰ و۲۱  پارس جنوبی پس از فرآوری و پالایش به خط لوله تزریق می شود.
به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سومین ردیف شیرین سازی گاز در پالایشگاه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی تا اواسط بهمن ماه امسال راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: تلاش ویژه‎ای برای آماده سازی ردیف سوم شیرین سازی تا نیمه بهمن ماه در حال اجراست که در پی آن همه تولیدات سکوی فاز ٢١ به‎وسلیه ردیف نخست و سوم پالایشگاه این فازها فرآوری و به خط سراسری ارسال می‌شود.
به گفته مجری فازهای ٢٠ و٢١ پارس جنوبی ، ردیف دوم شیرین سازی فازهای ٢١ و ٢٠ تا دو ماه دیگر به‎طور کامل بازیابی می شود و در مدار تولید قرار خواهدگرفت.
وی افزود: پیش بینی شده تا پایان امسال ردیف‎های دوم و چهارم شیرین سازی فازهای ٢١ و ٢٠ پارس جنوبی، پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی فاز ٢٠ آماده تولید گاز می‎شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، هدف از توسعه فاز ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و ٥٠ تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید