با تقویت زیرساختها و امور زیربنایی:

فرودگاه بین المللی خلیج فارس آماده خدمات دهی به خطوط هوایی داخلی و خارجی است

(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۲۵

مشاور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت با بیان این که همه خدمات فرودگاه‌های تحت تملک وزارت نفت درکشور با استاندارها و قوانین بین المللی راهبری می‌شود، از آمادگی خدمات‌دهی و خدمت‌رسانی فرودگاه بین المللی خلیج فارس مطابق با استاندارهای بین‌المللی به همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی خبر داد.

اصلان کاظم‌پور درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس  با بیان این مطلب افزود: همه فرودگاه‌های دنیا نقشی راهبردی در تسریع توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورها ایفا می‌کنند و فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس هم‌اکنون با ارائه نقش راهبردی و حائز اهمیت در منطقه درصدد است تا با خدمات دهی مطلوب و موثر به خطوط هوایی داخلی و خارجی گام مهمی در شکوفایی و توسعه کشور بردارد.
وی در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی خلیج فارس که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده،‌ تصریح کرد: وزارت نفت برای تامین امکانات و تسهیل در تردد متخصصان و کارشناسان به مناطق عملیاتی نفت خیز جنوب و منطقه ویژه پارس،  مدیریت و راهبری 9 فرودگاه کشور را به عهده دارد که در این میان فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس با دارا بودن تمامی زیر ساخت‌های استاندارد هوانوردی و ارائه عملیات هواپیمایی مطابق با قوانین و مقررات بین المللی و ضوابط ایکائو (ICAO) امکان سرویس‌دهی و خدمت رسانی در راستای ایمنی  و امنیت پرواز را به همه خصوط هوایی داخلی و خارجی فراهم کرده است.
مشاور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزارت نفت با تاکید بر این نکته که صنعت حمل و نقل هوایی یکی از زیر ساخت‌های مهم در هر کشور محسوب می‌شود، تحقق بسیاری از برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها در گرو عملکرد خوب صنعت حمل ونقل هوایی را مورد توجه قرار داد.
این مقام مسئول با اشاره به این که وزارت نفت، اداره ٩ فرودگاه ملکی و اختصاصی و بیش از ٤٠ هلی‌دک و هلی‌پورت در کشور را بر عهده دارد، اظهار کرد: بدون همکاری‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها، اداره آنها غیر ممکن است و این مساعدت‌ بسیار راهگشا است.

مسئول امور هوانوردی وزارت نفت 1

به گفته وی، یکنواخت کردن عملکرد موتور برق دیزل ژنراتور، راه اندازی سیستم موتور برق اضطراری در سطح فرودگاه، احداث آشیانه بالگردها و راه اندازی فرایند کمک ناوبری برای چک کردن پرواز بخشی از اقدامات مهم و موثر انجام شده از ابتدای سال تاکنون در فرودگاه خلیج فارس است.
این مقام مسئول افزون بر این ،‌ خرید خودروی اطفاء حریق و اقلام مورد نیاز برای تجهیز فرودگاه،‌ تهیه و تامین کنسول اتوماتیک برج مراقبت پرواز و تدوین نظام نامه ها و آیین نامه‌های مورد نیاز فرودگاه در راستای اخذ گواهینامه فرودگاه را از دیگر فعالیت های مطلوب و مناسب در این فرودگاه عنوان کرد.
کاظم‌پور با بیان این که  فرودگاه خلیج فارس روزانه بطور متوسط مدیریت نشست و برخاست ۴۰ پرواز با هواپیماهای پهن پیکر را بر عهده دارد، ادامه داد: بزودی با ارائه و اجرای طرح جامع، شاهد توسعه بیش از پیش این فرودگاه در همه بخش‌ها خواهیم بود و سعی داریم این فرودگاه را به عنوان یک الگوی مناسب برای دیگر فرودگاه‌های کشور بدل کنیم.
وی بر ارتقاء دانش مدیران هوانوردی کشور به منظور کاهش بروز حوادث و ارتقاء سطح امنیت پروازها تاکید کرد و گفت: بازنگری در قوانین و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای امنیت پرواز لازم و ضروری است و الزام برای تجهیز و بروزرسانی فرودگاه‌های وزارت نفت برای حفظ و ارتقای ایمنی در دستورکار قرار دارد.
مشاور هوانوردی، هواپیمایی و فرودگاهی وزیر نفت سه عنصر دقت، سرعت و صحت را از ارکان و ویژگی‌های مهم امنیت پرواز در فرودگاه خلیج فارس برشمرد و افزود: در صدد هستیم با مدل قراردادهای جدید سرمایه‌گذاران بیشتری برای همکاری و مشارکت توسعه فرودگاه جلب کنیم تا با افزایش امکانات و تجهیز فرودگاه به دستگاهای ناوبری مدرن و توسعه و راه اندازی باند دوم فرودگاه خدمات مناسب و مطلوبی به خطوط هوایی بین‌المللی ارائه کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید