فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی آماده بهره برداری است

(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۰۸:۴۵

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: عملیات راه اندازی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به پایان رسیده و برای تولید و برداشت روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز آماده بهره برداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از ایدرو نیوز، منصورمعظمی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اینکه با راه اندازی دو فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی روزانه بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه می‌شود، گفت: این دو فاز پس از تلاش‌های مستمر و بی وقفه متخصصان داخی کشور آماده بهره‌برداری است و زمان دقیق راه‌اندازی این دو فاز برای بهره‌برداری  ازسوی شرکت ملی نفت ایران تعیین و مشخص می‌شود.
وی بابیان این که ایدرو پیمانکار و مجری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی است، گفت: خوشبختانه وزارت نفت در سال‌های اخیر به توانمندی ساخت داخل توجه و اهتمام ویژه‌ای کرد و ایدرو توانست به عنوان یک پیمانکار توانمند داخلی با تکیه بر توان و متخصصان کشور پروژه‌های صنعت نفت را در حوزه‌های اکتشاف‏‌، حفاری و تولید در بخش دریا و خشکی به خوبی اجرا کند.
رئیس ایدرو با بیان اینکه وزارت نفت در سال‌های اخیر به عنوان موتور محرکه صنعت ایران پروژه‌های بزرگ در حوزه نفت و انرژی را برای ارتقاء سطح توان به شرکت‌های داخلی واگذار کرد، افزود: هم اکنون قابلیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی قابل رویت است و اجرای پروژه‌های صنعت نفت در ابعاد بزرگ و در حوزه‌های اکتشاف، حفاری  و تولید در مناطق پارس جنوبی و غرب کارون نشان و گواه این امر است .
معظمی تصریح کرد:  وضعیت شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و تاسیسات صنعت نفت  با ۱۵ سال پیش قابل مقایسه نیست و پیشرفت قابل توجه و چشمگیری در عرصه ساخت تجهیزات صنعت نفت انجام شده که این امر مرهون ساخت و تولید قطعات با استاندارد لازم و کیفیت مناسب و مطلوب است.
وی با اشاره به این که در افق چشم انداز صنعت نفت ۱۵۰ میلیارد دلار برای ساخت و توسعه پروژه های نفت و گاز سرمایه گذاری خواهد شد، گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان یکی از شرکت‌های موفق صنعت نفت و صلاحیت‌دار در حوزه اکتشاف و تولید با تمام توان آماده اجرای پروژه‌های بزرگ صنعت نفت ایران است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید