مدیر پالایشگاه اول پارس جنوبی:

حوزه آموزش نیازمند کلان‌نگری است؛ باید به یک برند تبدیل شویم

(چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵) ۱۱:۲۰

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه حوزه آموزش نیازمند کلان‌نگری است، گفت: باید در زمینه علم و دانش و فناوری حرف اول را داشته باشیم و به عنوان یک برند باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سید محمد مهدی هاشمی در نشست شورای عالی آموزش منطقه ویژه پارس اظهار داشت: در آینده با بحران نیروی انسانی در بخش مدیریت روبرو هستیم؛ بازنشستگی نیروهای مجرب نوعی تهدید در این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه مخزن پارس جنوبی در سطح جهان بی‌نظیر است، اضافه کرد: این مخزن در اختیار ایران و قطر است و به صورت خوش‌باورانه تا 20 سال دیگر گاز دارد و باید به این بیاندیشیم که بعد از 20 سال با این نیروی انسانی باید چه کار کنیم.
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با تاکید بر لزوم کلان‌نگری در حوزه آموزشی، تصریح کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که به عرصه جهانی ورود کنیم و به گونه‌ای توانمند باشیم که جهان منتظر ورود ما باشد و بتوانیم بهترین خدمات را در این بخش در سطح جهانی ارائه کنیم.
هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح منطقه به عنوان بهره‌بردار فعالیت داریم، افزود: در صورتی که همین روند را داشته باشیم، پس از پایان کار در منطقه و جهان جایگاهی نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: نگرش ما باید این باشد که در عرصه جهان ورود کنیم و در زمینه علم و دانش و فناوری حرف اول را داشته باشیم و به عنوان یک برند باشیم.
 نشست اعضای دبیرخانه شورای عالی آموزش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی برگزار شد.
در این نشست سه دستور کار شامل ایجاد تقویم آموزشی مشترک، برنامه‌ریزی برای آموزش خانواده‌های ساکن در منطقه و مشارکت در توسعه فضاهای آموزشی مجتمع‌های مسکونی و برگزاری سمینارهای منطقه‌ای و بین شرکتی به منظور هم‌افزایی و کاهش هزینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا پیشنهادات خود را ارائه کردند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید