وقتی که بیل‌مکانیکی نقش کلنگ را بازی کرد؛

خاطرات حجت‌الاسلام حاجیانی از کلنگ‌زنی پارس جنوبی توسط آیت‌الله هاشمی

(چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۱۲

حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی مدیر اسبق کار و اشتغال منطقه ویژه پارس و نماینده سابق استان بوشهر در مجلس، با بیان خاطراتی، مراسم کلنگ‌زنی پارس جنوبی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی در نشست شورای عالی آموزش منطقه ویژه پارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: سال 1375 در حالی برنامه سفر آیت‌الله هاشمی رئیس جمهور وقت به استان بوشهر به ما ارائه شد که خبری از آغاز فعالیت در پارس جنوبی در این برنامه نبود.
وی اضافه کرد: عقیده داشتم که بزرگترین پروژه ایران باید به دست مردی بزرگ کلنگ‌زنی شود و به همین‌ منظور تلاش و پیگیری کردیم که در سفر آیت‌الله هاشمی به استان بوشهر این برنامه نیز گنجانده شود.
نماینده سابق استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش از انجام این سفر به دفتر آیت‌الله هاشمی رفتم و در مورد پارس جنوبی و ضرورت کلنگ‌زنی آن با ایشان مذاکره کردم و ایشان نیز همان جا دستور گنجاندن برنامه کلنگ‌زنی پارس جنوبی در برنامه سفر دادند.
وی ادامه داد: در فاصله بسیار کمی که به سفر آیت‌الله هاشمی مانده بود، وزارت نفت فقط توانست محل فرود بالگردها و یک فنس کوچک را آماده کند. کلنگ‌زنی هم به جای استفاده از کلنگ با بیل مکانیکی انجام شد چرا که این پروژه بزرگ بود و باید اینگونه آغاز می‌شد.
حاجیانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بالای موضوع آموزش اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی در وزه آموزش سازمانی صورت گرفته بود ولی ما تلاش کردیم که آموزش برون‌سازمانی نیز گسترش یابد و تلاش شد با راه‌اندازی واحد آموزش، بهترین خدمات ارائه شود.
وی تصریح کرد: شورای آموزش منطقه ویژه پارس باید برای دانشگاه‌های استان و به ویژه مراکز آموزشی در جنوب استان برنامه‌ریزی کند چراکه بالاترین جایگاه‌های شغلی اینجاست و باید نیازسنجی اینجا انجام شود.
مدیر اسبق کار و اشتغال منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا این تجهیزات و امکانات نیست که حرف اول را می‌زند، بلکه نیروی انسانی توانمند که حرف اول را در توسعه می زند.
 نشست اعضای دبیرخانه شورای عالی آموزش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی برگزار شد.
در این نشست سه دستور کار شامل ایجاد تقویم آموزشی مشترک، برنامه‌ریزی برای آموزش خانواده‌های ساکن در منطقه و مشارکت در توسعه فضاهای آموزشی مجتمع‌های مسکونی و برگزاری سمینارهای منطقه‌ای و بین شرکتی به منظور هم‌افزایی و کاهش هزینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا پیشنهادات خود را ارائه کردند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید