رفع FOD در فرودگاه بین المللی خلیج فارس اجرا شد

(دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵) ۰۸:۲۰

ایمنی باند و سطوح پروازی فرودگاه بین المللی خلیج فارس با اجرای طرح رفع موانع از اشیاء و امحاء قطعات خطرساز (FOD) ارتقاء یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،‌ کلیه اشیاء و قطعاتی که موجب خطر و سوانح برای نشستن و برخاستن هواپیما در محیط فرودگاه بین المللی خلیج فارس ایجاد می شد، توسط کارکنان فرودگاه جمع آوری و پاک سازی شد.
برپایه این گزارش این طرح با رعایت الزامات نگهداری بدون آسیب، موجب پاکسازی آسفالت باند و افزایش اصطکاک سطوح پروازی هواپیما شد.
براین اساس پاک سازی اشیاء‌ از روی باند فرودگاه یکی از مهمترین موارد کنترل ایمنی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های پرترافیک است که با اجرای این طرح ایمنی سطوح پروازی فرودگاه بین المللی خلیج فارس بیش از پیش افزایش یافت.
در این طرح، اشیاء و قطعات کنده شده از چمدان ها، ساک های مسافران، قطعات کنده شده از تایر، قطعات بتن کف فرودگاه و لیوان های کاغذی و پلاستیکی جمع آوری و جلوگیری از وقوع خطراتی از قبیل مکیده شدن توسط موتور هواپیما، تخریب بدنه هواپیما و برخورد این قطعات با هواپیماها شد.
طرح FOD ، یکی از استاندارد های جهانی برای ارتقای سامانه های ایمنی فرودگاهی است که میزان ایمنی هواپیماها را هنگام برخاستن و نشستن در باند فرودگاه به طور قابل توجهی کنترل می کند.


اجراء‌ طرح FOD در فرودگاه بین المللی خلیج فارس 4
اجراء‌ طرح FOD در فرودگاه بین المللی خلیج فارس 2
اجراء‌ طرح FOD در فرودگاه بین المللی خلیج فارس 1

 




ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید