چهارمین کارگاه آموزشی « برگزاری کنگره شهداء» در منطقه ویژه پارس برگزار شد

(چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۲۵

چهارمین کارگاه آموزشی « برگزاری کنگره شهداء» به منظور انتقال تجربیات کنگره های شهدای کشور با حضور سردار احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر و جمعی از فرماندهان سپاه کشور به میزبانی منطقه ویژه پارس در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، امروز (چهارشنبه، 4 اسفندماه) سخنرانان این کنگره یکروزه نقش و جایگاه شهداء در زندگی و عرصه دفاع از کشور را پراهمیت دانستند و بر انتقال فرهنگ، باور و حقیقت شهدا و ولایتمداری آنها تاکید کردند.

در جریان برگزاری این کنگره، سردار احمد حق‌طلب، مسؤول سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب درباره حفظ و ثبت گنجینه‌ سال‌های دفاع مقدس و یاد شهدا اظهار داشت: تلاش و اقداماتی در راستای معرفی و یادآوری رشادت‌ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس از سال‌های گذشته آغاز شده و براین اساس برگزاری یادواره و کنگره ملی شهدا کشور یکی از این اقدامات و فعالیت های مهم است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ های مردم در برگزاری کنگره ‌ها تأثیر بیشتر نسبت به حضور در برنامه‌ها خواهد داشت؛ و می بایست  برای افزایش تأثیر گذاری هرچه بیشتر از این ظرفیت بی‌نهایت استفاده کرد و بهترین نتیجه و تاثیر را کسب کرد.

 مسؤول سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور به امکانات برگزاری کنگره شهدا اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این برنامه‌ ها تنها به امکانات داخلی متکی نباشیم و با جذب منابع بیرونی باید بدانیم این منابع تنها پولی نیست بلکه نیروی انسانی یکی از بهترین منابع برای برگزاری کنگره های شهدا است.

 سردار حق‌طلب تصریح کرد: برگزاری این چنین کارگاه ‌ها تنها به این زمان ختم نمی‌ شود و این مقدمه ‌ای برای تفکر بیشتر در برنامه ‌ریزی ‌های هر چه بهتر کنگره شهدا استان ‌های کشور است.

 وی افزود: دینی از شهدا برعهده ما است که با تلاش در برگزاری هرچه‌ بهتر این‌ کنگره‌ ها باید ادا کنیم چرا که شاید فرصتی دیگر برای ادای دین بوجود نیاید.

 سردار فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق بوشهر در این مراسم انتقال تجربیات از استان ‌های برگزار کننده کنگره شهدا را راهی برای بهتر برگزار شدن این برنامه در استان ‌های دیگر برشمرد و تصریح کرد: باید بتوانیم بیش از پیش از این تجربیات و برنامه‌ها برای معرفی درست شهدا به نسل جوان استفاده کنیم.

سردار جمیری به پیام ولایتمداری و مقام ایستادگی و فداکاری شهدا اشاره کرد و گفت:‌ ما باید با توجه به حقانیت راهشان به فراگیری علوم اسلامی در مکتب اهل‌بیت (ع) بپردازیم و انتقال فرهنگ، بیان باور، حقیقت و دستاوردهای شهدا و ولایتمداری آنها از مهمترین وظایف ما در قبال شهدا است.

وی نظام جمهوری اسلامی را حکومتی مردمی دانست و افزود: برخلاف دیگر حکومت ها، موتور محرکه نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت مردمی است.

فرمانده سپاه امام صادق بوشهر یادآورشد: فعالیت های هنرمندانه و آثار ماندگار شنیداری، دیداری و نوشتاری در این کنگره ها خلق و منجر به مقدمه‌ای برای حفظ ارزش های دفاع مقدس است.

وی آثار مکتوب را یکی از مهم‌ترین آثار ماندگار کنگره شهدا دانست و اظهار کرد: تاکنون آثار خوبی ازکنگره های برگزار شده استان ها باقی ‌مانده است.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه گیلان در ادامه با بیان این که استان گیلان یکی از بهترین کنگره های شهدای کشور را برگزار کرد، افزود: حضور پرشور مردم در این کنگره کم‌نظیر و چشمگیر بود.

مسؤول برگزاری کنگره‌ شهدای گیلان تصریح کرد: در بحث برگزاری کنگره شهدا، مردم گیلان به خوبی پای کارآمدند و میزبان بیش از 5 هزار نفر شدند و هرکس بر اساس دین خود نسبت به شهدا در این امر فعالیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،‌ در این کارگاه آموزشی که به‌ صورت یک روزه برگزار شد، نقاط ضعف و قوت کنگره شهداء استان های گیلان و گلستان  تشریح و مورد بررسی قرار گرفت و در موضوعات ضرورت گفتمان‌‌ سازی، نقش مردم در کنگره‌ها و ظرفیت رسانه‌ها در کنگره شهدا بحث شد.

 


کنگره شهدا 7
کنگره شهدا 6
کنگره شهدا 5
کنگره شهدا 2
کنگره شهدا 1

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید