نخستین فن‌بازار صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران در منطقه ویژه پارس بکارخود پایان داد

(پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۳۱

نخستین فن‌بازار صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران با هدف ایجاد شبکه ارتباطی، تعامل و معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان با صنایع بزرگ کشور در منطقه ویژه پارس به کارخود پایان داد.

خشایار پورمحمد شاهینی، رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ضمن تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: بیش از 50 شرکت دانش بنیان کشور توان پژوهش و فناوری، دانش فنی و دستاوردهای خود را در عرصه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ‌در این نمایشگاه عرضه کردند.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط شرکت های فناور با صنعت، ارائه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه پژوهش و فناوری و ارتباط مدیران صنایع با شرکت های پژوهش و فناور محور، بیان کرد.
پورمحمد شاهینی اظهارکرد: در این نمایشگاه بیش از 100 دستاورد فناورانه توسط شرکت های دانش بنیان،‌ دانشگاه‌ها، پارک‌های علمی و فناوری، مراکز رشد و موسسه های تحقیقاتی برای تجاری سازی ارائه شد.
رئیس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس میزان قراردادها و همکاری های منعقد شده بین مجریان طرح های فناورانه و دستگاه‌های سرمایه گذار را بیش از 20 عنوان برشمرد و اضافه کرد: حمایت و مشارکت در برگزاری چنین نمایشگاه هایی افزون بر ارتقاء سطح دانش و عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی، می‎‏تواند به برقراری پیوند میان حلقه های مختلف زنجیره ارزش بالادستی صنعت نفت کمک کند.
این مقام مسئول به برگزاری فن بازارهای متنوع در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: نگاه ویژه مدیران به منظور استمرار و تداوم این نمایشگاه ها موجب بروز خلاقیت و نوآوری و زمینه ساز توسعه و پیشرفت را درکشور فراهم خواهد کرد.
وی با بیان این که در حوزه برگزاری فن بازار در ایران باید عرضه و استفاده از فناوری‎ها، ابزارها و آنالیزهای نوین و کارآمد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: در این نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات مکانیکی، مواد، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، فرایند، محیط‌زیست و HSE، فناوری اطلاعات، خدمات فنی مهندسی، تجهیزات و مواد حفاری، خدمات فراساحلی، خدمات مدیریتی و سیستم‌های سازمانی توسط شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی عرضه شد.
به گفته وی، کارگاه ها‏ٌ‏، برنامه های جنبی و نشست‌های تخصصی در این نمایشگاه با محوریت معرفی محصولات و خدمات فناورانه‏ برگزار شد و نشست‌های مشترک با واحدهای پژوهش و فناوری صنایع، نشست‌های بازرگانی و مناقصات و عقد قراردادها، کارگاه‌های آموزشی فنی و مهندسی و همچنین تورهای صنعتی از عمده برنامه‌های جنبی این رویداد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری و مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دانشگاه پیام نور عسلویه به کار خود پایان داد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید