با حضور نمایندگانی از کمیته‎های کارشناسی

هم اندیشی کمیته بازنگری «قراردادهای همسان صنعت نفت» در منطقه ویژه پارس برگزار شد

(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۷:۱۴

طی چهارمین نشست هم اندیشی کمیته بازنگری «قراردادهای همسان انرژی - آب صنعت نفت»، شش محور توسعه ای در صنعت نفت درمنطقه ویژه پارس بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، همزمان با ابلاغ ماموریت مقام عالی وزارت نفت به معاونت مهندسی درباره برنامه های توسعه ای، نشست هم اندیشی دوره ای کمیته بازنگری قراردادهای همسان بهبود کارایی انرژی آب وزارت نفت با محوریت تعمیرات تاسیسات، بهبودکارایی انرژی،خدمات پژوهشی، فعالیت های ابنیه به روش فهرست بها، خدمات مشاور و مدیریت مگاپروژه ها در صنعت نفت برگزار شد.

در جریان این نشست حجت الله فریدونی،‌ قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انرژی و محیط زیست اظهارکرد: نگاه به فعالیت های گروهی، پرداختن به نگرش های علمی یکپارچه سازی، نگهداشت انرژی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در حوزه انرژی و تامین آب شرب سالم بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که بهره مندی از دانش فنی متخصصان و بهره گیری از تجارب داخلی و الگوهای خارجی یکی از ارکان مهم توسعه است گفت: توسعه فناوری و ارتقاء‌سطح تکنولوژی در مجموعه وزارت نفت لازم و ضروری است و اعتقاد به بومی سازی تکنولوژی و انتقال دانش فنی باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی ایجاد هدفگذاری و راهبرد مطلوب و موثر درحوزه انرژی و نگاه ویژه برنامه ریزان وکارشناسان متخصص به نیازهای صنعت نفت را از مهمترین مولفه های حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری و ابلاغیه صرفه جویی انرژی خواند و براستفاده از ظرفیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد سیاست های تشویقی لازم جهت رشد و توسعه منطقه ویژه پارس تاکید کرد.

علی احمد زاده، مدیراستانداردها و بازرسی فنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه افزود: قراردادهای همسان انرژی و آب بزودی در بدنه وزارت نفت و دیگر شرکت های تابعه اجرائی خواهد شد و فرصت بی نظیری برای کارآفرینی و زمینه افزایش بازار کسب وکار برای شرکت های علمی و دانشگاهی، نوآور و دانش بنیان فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه بهره گیری از توان علمی و تجربی متخصصین و صاحب نظران داخلی وکارشناسان خارجی را در جلوگیری از هدر رفت انرژی و رفع موانع و مشکلات پیش روی صنایع مهم عنوان کرد.

عضو اصلی کمیته بازنگری قراردادهای همسان وزارت نفت به تعهدات کشور در نشست پاریس اشاره کرد و افزود: کاهش انتشار هیدرو کربن و جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی از مهمترین اقدامات عملی دولت ایران تا سال 2030 است.

علی احمد زاده در جریان این هم اندیشی از نهایی شدن قرارداد همسان صنعت نفت تا پایان امسال خبرداد و گفت: بازنگری قراردادها براساس آخرین الگوهای حقوقی و قوانین موجود و برنامه های توسعه ای کشور توسط متخصص و کارشناسانی از مدیریت های مالی، حقوقی، برنامه ریزی تطبیقی و نمایندگانی از شرکت های اصلی وزارت نفت بروزرسانی، تدوین، تنظیم و تهیه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، نشست نهایی دوره ای کمیته بازنگری قراردادهای همسان انرژی - آب صنعت نفت در عسلویه به مدت دو روز با حضور کارشناسان فنی، مالی ‌وحقوقی قراردادهای شرکت های تابعه وزارت نفت برگزار شد و با انتقال تجارب ارزشمند این کارگروه نسبت به نهایی کردن این سند اقدام شد.

این نشست تخصصی به همت معاونت مهندسی و فناوری وزارت نفت با حضور نمایندگانی از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، معاونت مهندسی، فناوری و پژوهش وزارت نفت، سازمان بهینه سازی مصرف انرژی، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ‌شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت نفت و گاز پارس در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید