با حضور بیش از 2 هزار نیروی عملیاتی و ایمنی

رزمایش «نشت مواد شیمیایی و گاز ترش» در پایتخت انرژی کشور آغاز شد

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۷

مدیر ارشد اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از رزمایش بزرگ نشت مواد شیمیایی و گاز ترش با عنوان « اقتدار» با حضور بیش از 2 هزار نیروی ایمنی و عملیاتی در منطقه ویژه پارس خبر داد.

بهرام دشتی نژاد، مدیر ارشد اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امروز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با بیان این که در این رزمایش بزرگ همه نهاد ها و سازمان های مرتبط ازجمله کمیته بحران منطقه ویژه انرژی پارس، کمیته بحران فرمانداری عسلویه، نیروی انتظامی، سپاه و همه واحدهای اچ اس ایی شرکت های فعال در منطقه حضور فعال دارند، گفت: برای اجرای این رزمایش بیش از 120 دقیقه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بسته شدن موقت اتوبان شمالی عسلویه و کنترل ترافیک در جریان این رزمایش بزرگ گفت: در این رزمایش نشت گاز ترش از تاسیسات پالایشگاه چهارم پارس مورد هدف است که این حادثه 30 مصدوم فرضی خواهد داشت.

این مقام مسئول؛ کنترل و خروج اضطراری پرسنل، قطع نشت گاز، انتقال مسدومان به بیمارستان و بستن مسیر های منتهی به محل نشت گاز ترش را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در جریان این رزمایش عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد آمادگی جهت کنترل و جلوگیری از حوادث ناشی از نشت گاز در منطقه ویژه پارس است.

دشتی نژاد تصریح کرد: محل برگزاری رزمایشی بزرگ  نشت مواد شیمیایی و گاز ترش با عنوان اقتدار حد فاصل اتوبان شمالی، پالایشگاه های چهارم و اول و نیز پتروشیمی بوشهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سابقه نشت گاز ترش در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی چند دهه فعالیت تاسیسات گازی بسیار کم و اندک بوده اما برگزاری رزمایش در نوع خود یکی از بزرگترین رزمایش های نشت مواد شیمیایی در سطح کشور به شمار می آید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید