مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد:

اجرای رزمایش نشت مواد شیمیایی در منطقه ویژه پارس زمینه ساز افزایش توان مدیریت بحران است

(چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۵۸

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با اجرای رزمایش نشت مواد شیمیایی و گاز ترش در منطقه ویژه پارس، زمینه ی سطح پاسخگویی و واکنش به حوادث، مخاطرات طبیعی و عوامل بحران زا برای جلوگیری از آسیب و صدمات احتمالی به تاسیسات صنعت نفت و گاز کشور افزایش می یابد.

مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانده ارشد اچ اس ایی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امروز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) در جریان رزمایش « نشت مواد شیمیایی و گاز ترش» به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، اظهار کرد: یکی از مخاطرات احتمالی در منطقه پارس جنوبی انتشار گازهای سمی است و در همین راستا رزمایش نشت مواد شیمیایی در منطقه ویژه پارس زمینه افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: روند اجرای این مانور بر اساس شکستگی در خط لوله انتقال گاز ترش از دریا به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی (فازهای6 و7و8) محاسبه شده که نشت گاز تا شعاع حدود 830 متری را تحت تاثیر شدید خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: بر اساس این رویکرد در جاده بندرعباس - بوشهر که در نزدیکی این منطقه قرار دارد نیز مصدومانی از مسافران و ساکنان محلی داریم.

فرمانده ارشد اچ ای ایی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: نیروی انسانی پالایشگاه چهارم و بخشی از پتروشیمی همجوار پالایشگاه چهارم باید به سرعت  تخلیه شوند و همزمان با این عملیات، پلیس راه و نیروی انتظامی با ماموریت کنترل جاده ترانزیتی، روان‌کردن ترافیک و جایگزین کردن مسیر عبوری در محل حضور خواهند یافت و بیمارستان مستقر در منطقه باید با اعزام خودرو های امدادی مصدومان را پس از پذیرش مداوا کند.

این مقام مسئول یادآور شد: در جریان کنترل این حادثه تدابیری از جمله نشست گاز از محل ولوهای ورودی به منطقه به صورت دستی قطع می شود.

مدیر ارشد اچ اس ایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در نظر داریم شرایط تقریبا سختی را در این رزمایش ایجاد کنیم که در شرایط واقعی اگر پیش بیاید، همکاری و هماهنگی گسترده ی مسئولان صنعتی در مجتمع گاز و نیروهای اچ‌اس‌ایی، منطقه ویژه پارس، فرمانداری، راه و ترابری، نیروی انتظامی و بسیج اجرا شود.

 

رزمایش نشت مواد شیمیایی

  

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید