جزییات فرود اضطراری هواپیمای هواپیمایی کاسپین در فرودگاه عسلویه توسط قائم مقام مدیرعامل منطقه ویژه پارس تشریح شد

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۲۱:۴۷

حجت الله فریدونی قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس جزییات فرود اضطراری هواپیمای کاسپین در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،یک فروند هواپیمای بویینگ ام دی با رجیستر ep_ cpv با شانزده کروی پروازی دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی عسلویه به دلیل آسیب دیدگی و تغییر زاویه چرخ جلو درخواست فرود اضطراری در فرودگاه مبدا(فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه)  کرد که بلافاصله با اکیپ امکانات و تجهیزات و به موازات آن تشکیل کمیته بحران همه امکانات جهت آماده سازی فرود اضطراری هماهنگ گردید.

مهندس فریدونی  با اشاره به اینکه بدستور مهندس یوسفی رییس ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه پارس تیم های عملیاتی از نخستین دقایق وقوع این رخداد به حالت اماده باش در امدند تصریح کرد؛ با آماده سازی باند فرود و فوم پاشی مطابق با استاندارد، با مهارت خلبان پرواز مذکور به سلامت به زمین نشست.

همچنین عوامل سپاه حفاظت فرودگاهها و حراست ارشد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تشکیل حلقه های امنیتی اول و دوم شرایط محیطی را برای گروههای امدادی مهیا نمودند.

خوشبختانه همه شانزده نفر کروی پروازی این پرواز در سلامت کامل هستند. 

 قایم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آمادگی و هماهنگی گروههای عملیاتی و امداد و نجات فرودگاهی را مدیون برگزاری مانور دوسالانه اخیر دانست و تاکید کرد که برگزاری مانورهای دوره ای با سناریو و بدون سناریو  و همچنین اکیپ تجهیزات و امکانات فرودگاهی و عملیاتی مطابق با استانداردهای صنعت هوانوردی همچنان در دستور کار این سازمان و مدیریت فرودگاه بین المللی خلیج فارس می باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید