در پی هشدارها و براساس اطلاعات هواشناسی استان بوشهر:

کمیته مدیریت بحران منطقه ویژه پارس با محوریت مدیریت و کنترل سیل و بارش شدید هفته آینده تشکیل جلسه داد

(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۴۷

با توجه به پیش بینی رگبار باران ، رعد و برق و وزش تندباد و جلوگیری از بروز خسارات و حوادث احتمالی در پایتخت انرژی کشور طی هفته آینده، کمیته مدیریت بحران منطقه ویژه پارس با حضور اعضای کمیته در محل سایت دو سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بهرام دشتی نژاد، جانشین کمیته مدیریت بحران منطقه ویژه پارس امروز (چهارشنبه،‌ 25 اسفندماه) در این جلسه با بیان اینکه سامانه بارشی از هفته آینده در استان بوشهر و بویژه در پایتخت انرژی کشور مستقر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی جاری شدن سیل همه نیروهای کمیته بحران در حالت آماده باش کامل هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات ناگهانی شرایط جوی در منطقه وکشور و براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی و ستاد حوادث غیر مترقبه و بحران استان بوشهر بدلیل سامانه بارشی و میزان بارندگی بالا و احتمال طوفان و سیلابی شدن رودخانه ها طی هفته آینده در روزهای 29 اسفند ماه به مدت 4 روز ضروری است تا همه شرکت های تولیدی مستقر در منطقه ویژه پارس تمهیدات و آمادگی لازم را برای مقابله با طوفان و سیل احتمالی پیش بینی کنند.
این مقام مسئول کمیته مدیریت بحران منطقه ویژه پارس ادامه داد: در صدد هستیم تا در هنگام وقوع هرگونه حادثه احتمالی با تمام توان و در کوتاه ترین زمان ممکن و با همکاری گروههای اجرایی، عملیاتی وپشتیبانی به رفع اشکال اقدام نماییم تا تولید گاز در پایتخت انرژی کشور استمرار یابد.
دشتی نژاد بر تشکیل گروههای واکنش سریع برای کنترل وقوع هرگونه حادثه احتمالی تاکید و گفت: تهیه و تامین تجهیزات پشتیبانی و ضروری بخصوص استقرارماشین آلات و تجهیزات راهسازی، توسعه ابزارهای ارتباطی و رادیویی و ایستگاه موبیل جهت انجام هرگونه اقدامات مقابله ای با بحران احتمالی لازم و ضروری است.
در این جلسه مسعود حسنی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گزارش و اقداماتی از وضعیت نیازمندیها و تمهیدات لازم جهت آمادگی های لازم در این شرایط در سطح همه پالایشگاههای گازی در پارس جنوبی ارایه داد.
در این جلسه مقرر شد، افزون بر این، تخلیه شدن و پاکسازی نخاله ها  در مسیر آبراه‌ها و رودخانه‌های منطقه و شناسایی نقاط امن در جاده‌ها از دیگر تصمیم گیری های جلسه امروز کمیته هماهنگی مدیریت بحران منطقه ویژه پارس بود تا  مسافران نوروزی در صورت بروز بحران و حوادث به نقاط امن هدایت شوند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید