رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد:

منطقه ویژه پارس؛ حلقه پیوند صنعت نفت با توریسم صنعتی است

(جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۴۶

رئیس روابط عمومی و امورفرهنگی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهارکرد: منطقه ویژه پارس پیشرو و مهد توریسم صنعتی کشور است و به عنوان حلقه پیوند صنعت و توریسم نقش بسزا و تعیین کننده ای در مسیر رشد و تعالی توریسم صنعتی ایفا می کند.

ایوب بنوی به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با بیان این مطلب گفت: بهره گیری از فناوری ها و دانش نوین در مسیر توسعه و رشد توریسم صنعتی لازم و ضروری است و همگام با دانش نوین،‌ استفاده از توان و ظرفیت های گردشگری داخلی زمینه ساز تحول توریسم صنعتی در پایتخت انرژی کشور است.

 وی به پیوند دو صنعت نفت و توریسم در قطب انرژی کشور اشاره کرد و افزود:‌ در نظر داریم با برنامه ریزی های صورت گرفت منطقه ویژه پارس را به مهمترین هدف گردشگری و جاذبه توریست صنعتی در جنوب کشور معرفی کنیم.

 رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنگل های حراء، خلیج نایبند، بندر سیراف و تاسیسات بزرگ صنعت نفت را به عنوان مهمترین اهداف گردشگری در منطقه ویژه پارس برشمرد و عنوان کرد: سواحل و بنادر جنوب استان بوشهر به عنوان شاهراه جاده تاریخی ابریشم زیستگاه جانداران و گیاهان دریایی و در کنار قطب صنعتی، اقتصادی و انرژی خاورمیانه با دارا بودن ده ها پالایشگاه و مجتمع های بزرگ پتروشیمی می تواند در جذب توریسم صنعتی بسیار اثرگذار و حائز اهمیت باشد.

 وی در ادامه به رشد بازدیدکنندگان در سال های اخیر از منطقه اشاره کرد و افزود: در بازده زمانی 11 ماهه امسال بیش از دو هزار نفر از مناطق صنعتی بزرگ، تاسیسات صنعت نفت، جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی منطقه ویژه پارس بازدید کردند که این میزان هرساله با افزایش بسترهای زیر بنایی مناسب و زیر ساخت های استاندارد رو به رشد است.

 رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های منطقه ویژه پارس با تاکید براستفاده ازظرفیت های موجود در منطقه برای توسعه توریسم صنعتی اظهار کرد: باید با حداکثر توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و با تکیه بر توان داخل در مسیر رشد و توسعه صنعت نفت ایران با ایجاد فرصت هایی برای جذب سرمایه گذاری گام برداریم.

 ایوب بنوی با اشاره به این که صنعت توریسم وگردشگری در ایران حائز رتبه ممتاز در قاره کهن است گفت:‌ توریسم با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا یکی از بخش های اصلی رشد اقتصادی کشور محسوب می شود که در رشد و شکوفایی اقتصاد نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند برنامه های پیش بینی شده برای این صنعت را محقق کند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش داریم با کمک شرکت های داخلی و مطابق با استانداردهای جهانی صنعت گردشگری را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از پیش گسترش دهیم و سواحل جنوب استان بوشهر و خلیج فارس را به عنوان مهد توریسم صنعتی در خاورمیانه به جهانیان معرفی کنیم. 

وی استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های پیمانکاران و مشاوران داخلی به منظور انتقال دانش فنی و بومی سازی و  استفاده از فناوری های نوین و نیز گسترش و جهش فعالیت های گردشگری، امکانات و تجهیزات را از راهکارهای توسعه توریسم صنعتی در پایتخت انرژی ایران برشمرد و اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از هر اقدامی که در مسیر توانمندسازی صنعت گردشگری به منظورافزایش گردشگران و معرفی منطقه ویژه پارس در دنیا شود حمایت می کند و امسال هم به نمایندگی از صنعت نفت در ایام نوروز در این منطقه میزبان میهمانان نوروزی و مسافران داخلی و خارجی هستیم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید