با حضور رئیس جمهور؛

طرح توسعه و برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی افتتاح شد

(یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶) ۱۵:۲۷

پروژه برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور کشورمان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی دقایقی پیش (یکشنبه، 27 فروردین ماه) در ادامه برنامه های خود در پارس جنوبی پروژه طرح توسعه و برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی را از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‎برداری رساند و از این طریق قفل تولید از این میدان نفتی مشترک پس از سال‎ها گشوده شد.
طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با ظرفیت تولید ٣٥ هزار بشکه نفت در روز به بهره‎برداری رسید؛ پیش از این ٢٩ اسفندماه پارسال و همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت، تولید آزمایشی از این میدان مشترک آغاز شده بود.
بر اساس این گزارش، قرارداد خدماتی بیع متقابل این طرح در سال ٨٣ با شرکت پتروایران امضا شده بود. طرح مستقل لایه‎های نفتی پارس جنوبی از معدود طرح‎های توسعه‎ای است که به‎صورت مستقیم از سوی شرکت ملی نفت ایران اجرایی شده است. این طرح به عنوان یکی از طرح‎های زیرمجموعه شرکت نفت و گاز پارس مطابق برنامه زمانبندی اولیه قرار بود در طول ١٩ ماه به بهره برداری برسد که به دلایل متعدد، زمان اجرای پروژه به درازا کشید.
در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲٠و۲۱ پارس جنوبی، چهار طرح پتروشیمی شامل  پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، MEG پتروشیمی  مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب به بهره برداری میرسد.
با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد.
با افتتاح طرح های پتروشیمی نیز در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده می شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید