معاون وزیر نفت: سهم صنایع و نیروی انسانی داخلی در توسعه پارس جنوبی افزایش یافت

(یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶) ۱۶:۴۸

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: سهم صنایع و نیروی انسانی داخلی در توسعه پارس جنوبی افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه پارس، علی کاردر امروز (یکشنبه، 27 فروردین ماه) در آئین افتتاح فازهای پارس جنوبی در فازهای 20 و 21 اظهار داشت: کشور قطر تاکنون هزار و 771 میلیارد مترمکعب از پارس جنوبی برداشت  کرده است و تولید ما هم‌اکنون به هزار و 60 میلیارد مترمکعب رسیده است.
وی به افزایش دو برابری تولید گاز ایران از پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: تولید گاز ایران از 240 میلیون مترمکعب در سال 92 به 570 میلیون مترمکعب در سال 95 رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه به تشریح هزینه‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: 71 میلیارد دلار در این زمینه هزینه شده است که 19 میلیارد دلار از اعتبارات داخلی و 51 میلیارد دلار از دیگر محل‌ها هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه 19 میلیارد دلار دیگر برای تکمیل فازهای پارس جنوبی و 12 میلیارد دلار برای خطوط لوله نیاز است، تصریح کرد: در توسعه فازهای17 تا 21 پارس جنوبی پنج میلیارد دلار از منابع داخلی و مابقی از منابع دیگر تامین شده است.
کاردر به افزایش سهم صنایع و نیروی انسانی داخلی در اجرای فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: 75 درصد پروژه‌های جدید از منابع و صنایع داخلی تامین می‌شود.
وی: استفاده از تکنولوژی‌های جدید میزان استفاده از منابع داخلی را کاهش نداده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید