منطقه ویژه پارس و دانشگاه علمی کاربردی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

(پنج شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶) ۱۴:۳۰

در آئینی با حضور معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علمی کاربردی و سازمان منطقه ویژه پارس امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مطنقه ویژه پارس، مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست با اشاره به افتتاح بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری صنعت کشور با حضور رئیس جمهور در منطقه ویژه پارس اظهار داشت: ابتدای هفته جاری با حضور رئیس جمهور شش فاز استاندارد و چهار طرح پتروشیمی در این منطقه افتتاح شد.
وی ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را ۲۰ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری معادل یک پنجم کل حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پارس جنوبی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۹۲ در مجموع ۱۰ فاز در پارس جنوبی به بهره‌برداری کامل رسیده بود که در دوره فعالیت دولت یازدهم تاکنون ۱۱ فاز استاندارد به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه میزان برداشت ایران از میدان مشترک پارس جنوبی به روزانه ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است، ادامه داد: با تلاش صورت گرفته، خواسته مردم ایران مبنی بر برابری برداشت ایران و قطر از این میدان مشترک محقق شده است.
 
یوسفی با اشاره به اینکه چهار طرح بزرگ پتروشیمی نیز با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: برداشت از لایه نفتی نیز یکی از موفقیت‌های مهم در پارس جنوبی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۸ فاز استاندارد و ۳۰ مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس مد نظر قرار گرفته است، افزود: تلاش می‌شود که با توسعه آموزش‌های مهارتی مناسب، زمینه بهبود اشتغال پایدار در منطقه را فراهم سازیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: رئیس جمهور محترم در هر چهار باری که به منطقه سفر کرده‌اند تاکید ویژه‌ای بر اشتغال نیروهای بومی در این صنایع داشته‌اند و تلاش داریم که زمینه تحقق مصوبه دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی را در این منطقه فراهم سازیم که این مهم فقط با توسعه آموزش‌های مهارتی میسر است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در منطقه ویژه پارس، گفت: دانشگاه علمی کاربردی عسلویه دارای ظرفیت بالایی در زمینه آموزش است که حمایت ویژه‌ای از این دانشگاه داریم و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی و کاربردی کشور دارای سه هزار و ۸۴۰ دانشجو است.
یوسفی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مورد نیاز صنایع منطقه می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال و به ویژه اشتغال نیروهای بومی داشته باشد که باید سرفصل‌های رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز صنایع طراحی شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و معاون وزیر علم،تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ضمن تقدیر از مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای حمایت از دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی تلاش ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌های خوب کشور محسوب می‌شود.
دکتر محمدحسین امید با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور ظرفیت پذیرش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو را دارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته تنها بر روی کمیت این دانشگاه ها تکیه می‌شد ولی حالا تلاش ویژه‌ای برای توسعه کیفی آن داریم.
وی بیان کرد: با امضای تفاهم همکاری با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف تلاش می‌کنیم که آموزش‌های مورد نیاز این دستگاه‌ها را ارائه کنیم تا زمینه اشتغال مناسب فارغ‌التحصیلان فراهم شود.
رویکرد برنامه‌ریزی کشور به اقتصاد دانش‌بنیان در سال‌های اخیر موجب نیاز روز افزون به نیروهای آموزش دیده،ماهر و فناور در بخش‌های مختلف اقتصاد شده است. در راستای سیاست‌های دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مبنی بر ارتقا و توسعه کیفیت مهارت آموزی نیروی انسانی به منظور تقویت ارتباط کاربردی بین صنعت و دانشگاه و بهینه سازی و بهره وری هر چه بیشتر صنایع، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منعقد شد.
در راستای بکارگیری توانمندی‌ها، ظرفیت‌های دانشگاه و سازمان به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد توسعه و تقویت آموزش‌های علمی کاربردی در منطقه ویژه پارس جنوبی، تفاهم نامه‌ای به امضای رئیس دانشگاه علمی کاربردی و مدیرعامل منطقه ویژه پارس رسید.
ایجاد کمیته مشترک به منظور همکاری و گسترش ارتیاطات متقابل، بسترسازی اشتغال دانش‌آموختگان ممتاز با معرفی به صنایع کوچک و بزرگ تحت پوشش، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز صنایع پایین دستی و بالا دستی، همکاری صنایع با دانشجویان برای دوره‌های کارورزی، ایجاد زمینه بازدیدهای علمی دانشجویان، برگزاری سمینارها و جشنواره‌های علمی تخصصی مشترک از مفاد این تفاهم‌نامه است.

تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 7
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 6
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 5
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 4
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 3
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 2
تفاهم نامه سازمان و  دانشگاه جامع علمی کاربردی 1

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید