به همت مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه ویژه پارس

سواحل جنگل های حراء به مناسبت روز زمین پاک با حضور مسئولان پاکسازی شد

(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۴۹

با توجه به افزایش گردشگری و تولید بیشتر زباله ها و آلاینده‌ها، پاک‌سازی محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی سواحل جنوبی بوشهر و جنگل های حراء‌ به مناسبت روز جهانی زمین پاک توسط دوستداران و فعالان محیط انجام شد.

محمد پاکدل، مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، امروز (چهارشنبه ،‌6 اردیبهشت ماه) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس با بیان این که این مراسم با حضور سمن های زیست محیطی، یگان های حفاظت و همکاری فعالان و دوستداران محیط زیست عسلویه و سایر علاقمندان اجرا شد، اظهار داشت: خط سواحل جنگل های حرا به مناسبت روز جهانی زمین پاک به مساحت هشت هکتار پاکسازی شد.
 وی با اشاره به این که امسال ششمین دوره از این مراسم برگزار شد تصریح کرد: بیش از 200 کیلو زباله خشک توسط 100 نفر از فعالان و دوستداران محیط زیست از سطح سواحل و مناطق اطراف و پیرامونی خلیج فارس و وسواحل بکر حرا و جنوب بوشهرجمع آوری شد.
 مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فرهنگ سازی را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت:‌ بهبود وضعیت محیط زیست و حفظ زمین پاک و سواحل دریا از دیگر اهداف این برنامه است.
وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های خداوند داشتن محیط‌زیست سالم و پاک است ادامه داد: آلودگی آب‌ها، دفع غیربهداشتی زباله ها و استفاده بی‌رویه از سموم کشاورزی از جمله مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی سواحل هستند.
محمد پاکدل افزود: عملیات پاک‌سازی سواحل عسلویه و منطقه ویژه پارس به همت مدیریت خدمات شهری سازمان منطقه ویژه پارس و با مشارکت و همکاری گسترده مسئولان، کارکنان اداره‌ها و هماهنگی یگان حفاظت و شبکه بهداشت و درمان عسلویه برگزار شد.
پاکدل بر ضرورت اهمیت محیط‌زیست و نقش آن در سلامتی مردم تأکید و اظهار کرد: امیدواریم این عمل نیکو در تمامی سواحل شهرستان که پذیرای مسافران و گردشگران می‌باشد در قالب یک فرهنگ نهادینه شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید