رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

فعالیت‌‌های صنعت نفت مطابق استانداردهای زیست محیطی است

(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۳۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم که دولت محیط زیستی محسوب می‌شود، فعالیت‌های بخش نفت و گاز خود را همواره بر استانداردها و الزام‌های زیست محیطی استوار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس  وبه نقل از شانا،معصومه ابتکار امروز (دوشنبه، ١٨ اردیبهشت‌ماه) ضمن حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و بازدید از سالن‌ها و غرفه‌های مستقر در این نمایشگاه گفت: صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همواره جزو قدرتمندترین مراکز اقتصادی کشور، منطقه و حتی بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد.
وی افزود: ایران در صادرات نفت و گاز به‎ویژه پس از برجام جایگاه خود را ارتقا داده است، محدودیت‌های حوزه نفت و گاز در سایه برجام برطرف شده، همچنین دولت یازدهم که دولتی محیط زیستی محسوب می‌شود، فعالیت‌های بخش نفت و گاز خود را همواره بر استانداردهای زیست محیطی استوار کرده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: این دولت تلاش کرده ایت تا رشد بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی همواره بدون آلایندگی باشد که در این زمینه به اهداف خود رسیده‌ایم، همچنین بسیاری از شرکت‌های ایرانی در این بخش دارای نوآوری‌های خوبی هستند که باید از توانمندی‌های آن‌ها استفاده کرد.
ابتکار عنوان کرد: مهندس زنگنه پارسال جایزه ملی محیط زیست را دریافت کرد، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست از فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش محیط زیست رضایت کامل دارد.
وی ادامه داد: وزارت نفت گام بزرگی برای ارتقای کیفیت هوا بویژه در کلان‌شهرها برداشت، سلامتی تک تک شهروندان برای ما مهم است، فعالیت‌ها برای بهبود وضع هوا باید تداوم یابد، در گذشته متاسفانه بی توجهی مطلقی به بهبود وضع هوا و محیط زیست کشور شد که آثار و تبعات آن هنوز پابرجاست.
ابتکار گفت: برنامه، جهت‌گیری و رویکرد صنعت نفت در حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست کشور در این دولت اصلاح که این موضوع بسیار ارزشمند است، یقین داریم این گونه فعالیت‌ها که همسو با مسئولیت اجتماعی و ایفای وضایف قانونی وزارت نفت است منافع بسیاری را برای کشور به ارمغان آورد تا بتوانیم عرصه نفت با افتخار در سطح بین‌المللی حضور داشته باشیم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید