وزارتخانه های نفت و امور خارجه در جذب سرمایه گذار خارجی همکاری می کنند

(سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۰۰

جمعی از مدیران ارشد،رایزنان و کارشناسان وزارت امور خارجه با هدف آشنایی از ظرفیت های صنعت نفت در پارس جنوبی و جذب سرمایه گذاران خارج از کشور از منطقه ویژه پارس بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیران ارشد،رایزنان و کارشناسان سیاسی،اقتصادی و فرهنگی وزارت امور خارجه  که در آینده ای نزدیک به نمایندگی های  جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعزام خواهند شد صبح امروز در بازدید  از پیشرفت های صنعت نفت در منطقه ویژه پارس بازدید کردند.

آشنایی با ظرفیت های صنعت نفت در پارس جنوبی به مدیران ارشد و رایزنان وزارت امور خارجه به منظور جذب سرمایه گذاران خارج از کشور هدف این بازدید یک روزه عنوان شده است تادر صورت مراجعه سرمایه گذاران خارجی به نمایندگی های خارج از کشور جمهوری اسلامی بتوانند فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در قطب انرژی کشور به آنها ارایه شود.

حجت الله فریدونی قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست با بیان اینکه دسترسی به آبراه بین المللی خلیج فارس،  نزدیکی به خوارک اصلی صنایع پایین دستی و اراضی مناسب و قوانین حاکم بر مناطق ویژه و اقتصادی کشور از مزیت های بی نظیر سرمایه گذاری در این منطقه است که می تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند.

فریدونی با اشاره به افتتاح 6 فاز گازی و تعدادی از مجتمع پتروشیمی در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به منطقه گفت: هم اکنون تولید روزانه گاز در پرس جنوبی بیش از 550 میلیون متر مکعب در روز است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 97 دیگر فازهای باقی مانده پارس جنوبی نیز به بهره برداری برسانیم که در این صورت توسعه پارس جنوبی در بخش بالادستی به پایان خواهد رسید.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی برای کشور بسیار حاور اهمیت دانست و تاکید کرد: ما باید سعی کنیم سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه پارس را به صنایع پایین دستی  سوق دهیم زیرا زنجیره تولید و ارزش افزوده ای که در این زمینه ایجاد می شود بسیار چشمگیر است.

 

نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 10
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 9
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 8
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 7
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 6
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 5
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 4
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 3
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 2
نشست با مدیران ارشد وزارت امور خارجه 1

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید