دوره‌های آموزشی کاربری سامانه اطلاعات جغرافیایی(GIS) سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد

(شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۱

سرپرست مرکز مدیریت یکپارچه اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس از برگزاری دوره‌های آموزشی سامانه اطلاعات جغرافیایی منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- با راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی منطقه ویژه پارس، دوره های اموزشی کاربری این سامانه در مرکز آموزش و توانمند سازی سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.

سرپرست مرکز مدیریت یکپارچه اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر افزود، ایجاد سامانه اطلاعات جغرافیایی از اوایل آذرماه سال گذشته با هدف استقرار و ساماندهی یکپارچه اطلاعات و آمار کلیدی مورد نیاز منطقه در دستور کار قرار گرفت و امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

حمید الله وردی

حمید الله‌وردی افزود فقدان مرکز داده از اطلاعات دقیق و به‌روز وضعیت اراضی، تاسیسات زیربنایی، راه‌های ارتباطی، خطوط لوله فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی و ... در منطقه ویژه پارس ملموس بود که با نظر مدیر عامل سازمان وظیفه ایجاد چنین پایگاه داده‌ای بر عهده مرکز مدیریت یکپارچه اطلاعات قرار گرفت.

الله‌وردی ادامه داد، شناسایی شاخص‌ها و آمارهای کلیدی مدیریت‌های مختلف در سطح منطقه از این پس در اختیار مدیران بخش‌های مختلف قرار خواهد گرفت و از طریق دوره‌های آموزشی در بین این مدیریت‌ها اشتراک گذاری خواهد شد.

 

وی افزود با اجرای این طرح سازمان منطقه ویژه پارس به عنوان هاب اطلاعات کلیدی منطقه شناخته خواهد شد که این وظیفه همسو با نقش حاکمیتی ابلاغی از سوی وزیر نفت به این سازمان است.

 

الله وردی یکی دیگر از کارکردهای مهم این طرح را دسترسی به روز و آسان به اطلاعات کلیدی منطقه در مواقع بحران دانست که همسو با وظایف محوله از سوی سازمان پدافند غیر عامل قرار دارد و این پایگاه داده می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت بحران‌های احتمالی در سطح منطقه داشته باشد.

 
2
دوره آموزش gis

سرپرست مرکز مدیریت یکپارچه اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس همچنین افزود آموزش کار با این سیستم به تدریج در اختیار مدیران عامل شرکت‌های مستقر در منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

حمید الله وردی رکن اصلی مدیریت در دنیای کنونی را دسترسی جامع و سریع به اطلاعات خواند و افزود احداث رصدخانه اطلاعات و امار سازمان منطقه ویژه از جمله اهداف آتی مرکز مدیریت یکپارچه اطلاعات سازمان منطقه ویژه پارس است

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید