تمجید سایت ورزش 3 از تیم فوتبال پارس جنوبی جم؛

بوروسیای جنوبی‌ترین نقطه لیگ برتر!

(شنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۲۴

صدرنشینی در پایان هفته چهارم و هم امتیاز شدن با پرسپولیس، مساله‌ای بود که هیچ‌کس برای پارس جنوبی جم تصور نمی‌کرد. این مهم اما با تلاش بازیکنان این تیم حاصل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از  "ورزش سه"، پارس جنوبی جم بدون تردید شگفتی لیگ هفدهم فوتبال ایران تاکنون بوده است؛ تیمی که سال گذشته با شایستگی موفق شد به لیگ برتر صعود کند، حالا موفقیت های خود را در این دسته نیز ادامه می‌دهد و امید دارد شگفتی‌ساز باقی بماند. شاگردان مهدی تارتار با کسب 3 پیروزی و یک تساوی از 4 مسابقه ابتدایی فصل حالا در صدرجدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته‌اند و بدون باخت به مسیرشان ادامه می‌دهند.
صعود به لیگ برتر
وقتی سال گذشته لیگ دسته اول فوتبال ایران آغاز شد،‌شاید خوش‌بین‌ترین هواداران فوتبال ایران هم تصور نمی‌کردند پارس جنوبی با اقتدار کامل و یک هفته مانده به پایان مسابقات جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست آورد و با شایستگی به این دسته برسد. در شرایطی که تیم‌های ریشه‌دار و نام‌داری در لیگ یک به دنبال بازگشت به لیگ برتر بودند،‌شاگردان مهدی تارتار توانستند با عملکردی بی‌نظیر و البته با ترکیبی تقریبا ناشناخته جشن صعود به لیگ برتر همراه با قهرمانی را در جم بگیرند و هوادارانشان را خوشحال کنند.
بدنسازی‌ فوق‌العاده
یکی از مسائلی که در تیم پارس جنوبی جم مشهود است و بسیار به نتایج خوب این تیم کمک کرده، بحث بدنسازی است. به گفته اکثر بازیکنان پارس جنوبی این تیم از نیم فصل دوم سال گذشته تمرینات خیلی خوبی را زیر نظر دکتر جودکی در امر بدنسازی انجام دادند. نتایج پارس جنوبی در نیم فصل دوم سال گذشته که 16 بازی بدون باخت در کارنامه این تیم ثبت شد، به خوبی نشان می‌دهد چقدر در امر بدنسازی موفق ظاهر شده‌اند. این روند در لیگ برتر نیز ادامه پیدا کرده است. نماینده جم در لیگ برتر از 4 مسابقه گذشته خود دو بار مقابل سپاهان و نفت آبادان از حریف عقب افتادند اما به بازی برگشتند و در خارج از خانه تساوی کردند و در خانه به برد رسیدند. عملکرد خوب پارس جنوبی در نیمه‌های دوم و آمادگی جسمانی بازیکنان هم نشان از شرایط خوب بدنی آنها دارد.
بازیکنان ناشناخته
تیم پارس جنوبی در لیگ برتر با بازیکنانی تقریبا ناشناخته حضور پیدا کرده است. اگرچه تیم جم نفراتی نظیر محسن فروزان، وحید حمدی‌نژاد و آلویس نانگ را به خدمت گرفته اما اکثر بازیکنان این تیم ناشناخته هستند که کمتر کسی تاکنون از آنها شناختی داشت. بازیکنانی نظیر علی دشتی، امید سینگ، محمدی‌مهر، میثم تیموری، ابراهیم صالحی و ... که با نحوه بازی‌شان هنوز آشنایی زیادی صورت نگرفته  از این رو شیوه بازی آنها هنوز برای تیم‌های لیگ برتری جا نیفتاده و یکی از دلایلی که پارس جنوبی نتایج خوبی به دست آورده، همین امر است.
هواداران پرشور
فوتبال بوشهر سرشار از استعدادهای ناب است و در چنین شرایطی هواداران بوشهری بسیار با انرژی از نمایندگان خود حمایت می‌کنند. بعد از اتفاقاتی که برای شاهین بوشهر افتاد، پارس جنوبی جم امید را نزد فوتبالی‌های استان بوشهر برگردانده است. حضور پرتعداد هواداران در ورزشگاه تختی جم بی نظیر است. این هواداران با سبک خاص خود به حمایت از نماینده جم می‌پردازند و به بازیکنان انرژی می‌دهند تا بتوانند نتایج خوبی را رقم بزنند. این موضوع تا حدی تاثیرگذار بوده که دیروز حسین زرگر، داور دیدار پارس جنوبی و نفت آبادان در فرودگاه به اطرافیانش اعلام کرده در دوران قضاوتش در هیچ شهری ندیده تماشاگران 90 دقیقه سر و صدا راه بیندازند و موفقیت را رقم بزنند.
 
پارس جنوبی جم
تارتار و تبلور استعداد مربیگری
مهدی تارتار جزو مربیان جوان لیگ برتر است که توانسته خودش را نشان دهد. او در سال‌های گذشته اگرچه به دلیل محدودیت زمان و مشکلات موجود در تیم‌های دیگر نتوانسته بود، موفقیت خیلی خوبی رقم بزند اما در پارس جنوبی که هم امکانات خوب در اختیار داشت و هم زمان کافی، توانست توانایی‌هایش را ثابت کند و روزهای خوبی را با این تیم تجربه کند. تارتار در امر مربیگری توانسته خواسته‌هایش را در زمین پیاده کند و نوع مدیریت  و هدایت تیم و البته ارتباط با بازیکنان سبب شده تا به یک مربی کاربلد تبدیل شود.
 
با لباس بوروسیا 
در کنار همه مسائل مطرح شده، باید به باشگاه پارس جنوبی جم اشاره کرد. باشگاهی با مدیران علاقه‌مند به فوتبال که از هیچ کوششی برای فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری دریغ نکردند و همیشه همه چیز را با هم برای تیم شان خواستند. حمایت مدیریت باشگاه و در راس آن بهرام رضاییان، مدیرعامل مجموعه‌ای قدرتمند ساخته که لقب شگفتی‌ساز لیگ برتر را به دوش می‌کشد. پیراهن زرد رنگ پارس جنوبی و در عین حال صدرنشینی چند هفته‌ای باعث شده برخی در فوتبال ایران به این تیم لقب دورتموند ایران را بدهند.  آیا پارس جنوبی می‌تواند، لقب دورتموند ایران را حفظ کند؟
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید