​ با کسب ۲۳۰ رای موافق ؛

مهندس زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم شد

(یکشنبه ۲۹ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۰۹

مهندس بیژن نامدار زنگنه با کسب رای موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شانا، پس از پنج روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی پیش جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت دوازدهم با رای گیری برای تک تک وزیران پایان یافت و  مهندس زنگنه از مجموع ۲۸۸ رای اخذ شده با کسب ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۳۵ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع حائز اکثریت آرای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت نفت شد.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه دفاع از کابینه دولت دوازدهم از نام مهندس زنگنه به عنوان یک «برند» برای جذب سرمایه خارجی نام برد.

مهندس بیژن زنگنه متولد اسفند ۱۳۳۱ کرمانشاه است که با کسب رای اعتماد امروز موفق شد برای دهمین بار اعتماد نمایندگان مردم را از مجلس کسب کند. مجلس اول تا ششم و نهم و دهم مجالسی بودند که نمایندگان آن به زنگنه اعتماد کردند.

وی پیش از کسب رای اعتماد امروز در مجموع دارای تجربه ۲۶ ساله وزارت در سه وزارتخانه کلیدی نفت و نیرو و جهاد سازندگی بوده است، ظرفیت بالا مدیریتی و سابقه ۲۶ وزارت سبب شد تا به وی لقب شیخ الوزرایی داده شود.

زنگنه، دانش‌آموخته ممتاز کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در کابینه محمدعلی رجایی، در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید