بازگشت پارس جنوبی جم به صدر جدول با شکست استقلال تهران

(شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۵۸

.پارس جنوبی موفق شد به روند درخشان خود در لیگ برتر ادامه دهد و این بار در جم استقلال تهران را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از ورزش 3، شاگردان مهدی تارتار که در پنج هفته ابتدایی صاحب چهار برد و یک تساوی شده بودند، امشب هم موفق شدند به نتایج غیر منتظره‌شان ادامه دهند و با ارائه نمایشی منطقی در طول مسابقه و چشم داشتن به ضد حملات در نیمه دوم، 2 بار به گل برسند و موقتا بالاتر از پرسپولیس با 16 امتیاز صدرنشین لیگ برتر شوند؛ پارس جنوبی جم امشب با حمایت بیش از 20 هزار نفر تماشاگر و تلاش 11 بازیکن داخل زمین توانست چهارمین باخت فصل استقلال را رقم بزند و دوباره برای منصوریان شرایطی ایجاد کند که مشخص نباشد او در ادامه لیگ روی نیمکت آبی‌ها خواهد نشست یا خیر.
 
هفته ششم لیگ برتر؛ ساعت: 20؛ تاریخ: 96/06/24
استادیوم: تختی جم/ تماشاگر: 20 هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی؛ کمک‌ها: رضا سخندان، حسن ظهیری و محمد ملکی/ ناظر: حسین عسکری
پارس جنوبی جم
محسن فروزان، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، فرشاد سالاروند، حسین پورامینی، امید سینک، علی دشتی(1+45- مهدی زبیدی)، آلویس نانگ(55- امیرارسلان مطهری) و ابراهیم صالحی(72- احسان تاییدی)
سرمربی: مهدی تارتار
استقلال تهران
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، لئوناردو پادوانی، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان(55- میلاد زکی‌پور)، فرشید باقری، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی(72- مهدی قائدی)، سرور چپاروف، جابر انصاری(82- حسن بیت‌سعید) و علی قربانی.
سرمربی: علی منصوریان
 
اخطار
فرشاد محمدی‌مهر(14(79)) از پارس جنوبی
روزبه چشمی(33) - فرشید باقری(85) - سید حسین حسینی(7+90) از استقلال
 
 
شرح گل ها
پارس جنوبی جم 1 - استقلال تهران 0 (دقیقه 38: علی دشتی): دشتی از اشتباه پادوانی در سمت چپ محوطه جریمه استقلال استفاده برد و با توپ‌ربایی از او و جای گذاشتن چشمی و حسینی، با ضربه چیپ تماشایی گل اول بازی را برای پارس جنوبی به ثمر رساند تا ورزشگاه تختی جم غرق در شادی شود.
پارس جنوبی جم 2 - استقلال تهران 0 (دقیقه 8+90: فرشاد سالاروند): پنالتی‌ای که با خطای حسینی روی مطهری به دست آمده بود را سالاروند به سمت راست دروازه زد که حسینی به خوبی آن را مهار کرد، ولی در ریباند سالاروند توانست گلزنی کند.
 
شرح بازی
دو تیم در 15 دقیقه ابتدایی با بازی سرعتی و دوندگی بازیکنان به دنبال خلق موقعیت بودند تا به گل برسند، ولی هیچکدام از حملات ثمری نداشت و با نمایش خوبی که خط دفاعی دو تیم و البته حسینی، دروازه‌بان استقلال ارائه کردند در این زمان گلی زده نشد؛ در ادامه بازی بیشتر در میانه زمین و درگیرانه پیش می‌رفت و هافبک‌های پارس جنوبی و استقلال به دنبال ایجاد روزنه برای دادن پاس بودند که این تاکتیک در کنار سانتر از جناحین هم حاصلی در پی نداشت؛ اما در 15 دقیقه پایانی پارس جنوبی جم نشان داد بیشتر برای این مسابقه برنامه‌ریزی کرده و با حملات دامنه‌دار به دنبال رسیدن به گل است که در این کار موفق بود و توانست در دقیقه 38 با بهره‌گیری از سرعت علی دشتی و ضربه چیپ تماشایی او دروازه حسینی که دو مهار توپ خوب داشت را باز کند؛ استقلال بعد از این گل به دنبال جبران گل خورده بود که فروزان مانع از گلزنی آنها شد تا شاگردان منصوریان با نتیجه یک بر صفر بازنده به رختکن بروند.
در نیمه دوم پارس جنوبی بیشتر کار دفاعی را در دستور کار قرار داده بود و همچنین در برنامه داشت تا توپ را بیشتر در میانه زمین به گردش در بیاورد و به استقلالی‌ها بدهد که به غیر از دادن پنج موقعیت در انجام این کار موفق عمل کرد؛ منصوریان با اضافه کردن قائدی نیروی تازه‌ای به سمت چپ زمین استقلال داد و این بازیکن ریزنقش با نفوذها و ارسال‌های خود بارها مدافعان پارس جنوبی را به دردسر انداخت؛ ولی در نهایت حملات با حضور باشوی کوچک نیز حاصلی در پی نداشت. استقلال با بازی مستقیم هم کاری از پیش نبرد؛ ولی پارس جنوبی که بیشتر روی ضد حملات برنامه داشت بالاخره در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده از این تاکتیک نتیجه گرفت و پنالتی به دست آورد که آن را سالاروند در ریباند مهار حسینی، تبدیل به گل کرد تا جشن جمی‌ها با برد 2 بر صفر تکمیل‌تر شود.
 
 
بهترین بازیکن
محسن فروزان در تقابل با تیم سابق خود عملکرد درخشانی بر جای گذاشت و موفق شد با مهار موقعیت‌هایی که روی دروازه او آمده بود کلین‌شیت کند و اجازه ندهد آبی‌ها به خواسته خود برسند؛ ضمن اینکه مدافعان پارس جنوبی هم در تمام لحظات بازی کم اشتباه ظاهر شدند و بیشتر فرصت‌های استقلال را دفع کردند.
اتفاق ویژه
علیرضا منصوریان بعد از پیروزی در جام حذفی در دومین بازی از اولتیماتومی که هیأت مدیره باشگاه استقلال برای کسب برد به او داده بود، سربلند بیرون نیامد و برابر پارس جنوبی شکست خورد.
ضمن اینکه روند ناکامی گلزنی استقلال در این دیدار هم ادامه یافت تا آنها در 6 هفته تنها یک گل زده باشند.
 
لحظات حساس
دقیقه 2: ارسال اسماعیلی از روی ضربه آزاد را مدافعان پارس جنوبی دور کردند.
دقیقه 4: ضد حمله تند و تیز پارس جنوبی و صالحی را پادوانی به کرنر فرستاد.
دقیقه 5: سینک با شوت پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را تهدید کرد، ولی توپ او بی‌حاصل راهی اوت شد.
دقیقه 10: سینک با فرار از سد مدافعان استقلال موقعیت حساسی برای پارس جنوبی ترتیب داد؛ اما شوت محکم او را حسینی به خوبی برگشت داد که البته این صحنه موجب مصدومیت دروازه‌بان استقلال هم شد.
دقیقه 15: سانتر چپاروف از روی ضربه آزاد به تیرک دوم دروازه پارس جنوبی با ضربه سر انصاری به سمت راست زمین رفت و موقعیتی ایجاد نکرد.
دقیقه 27: چشمی بیش از 40 متر حمل توپ کرد و بعد از جای گذاشتن سه مدافع پارس جنوبی شوت‌زنی داشت که توپ او به کرنر رفت.
دقیقه 29: در حالی که بازیکنان استقلال به اشتباه در این فکر بودند که خطا به سود آنها اعلام شده، فروزان بازی را سریع شوت کرد و صالحی را در موقعیت تک به تک قرار داد؛ اما حسینی به خوبی مقابل شوت او ایستادگی داشت تا فقط یک کرنر نصیب پارس جنوبی شود.
دقیقه 30: ارسال تند و تیز محمدی‌مهر را حسینی جمع کرد.
دقیقه 36: ارسال اسماعیلی از جناح چپ زمین را نورمحمدی سراسیمه راهی کرنر کرد.
دقیقه 3+45: شوت روی پای اسماعیلی به گوشه پایین دروازه پارس جنوبی جم را فروزان با واکنش به موقع و درازکش به کرنر فرستاد.
دقیقه 3+45: کرنر چپاروف نزدیک بود تبدیل به گل تساوی استقلال شود که فروزان به خوبی با دو دست توپ را دفع کرد.
 
 
دقیقه 47: ضد حمله سریع پارس جنوبی از جناح راست زمین شکل گرفت؛ اما زبیدی نتوانست از آن استفاده کند و پاس او توسط پادوانی دفع شد.
دقیقه 50: ضربه آزاد دیدنی و فنی چپاروف چسبیده به محوطه جریمه با بدشانسی او و در حالی که فروزان نظاره‌گر توپ بود به تیرک افقی دروازه پارس جنوبی برخورد کرد.
دقیقه 54: ارسال کرنر چپاروف باز هم خطرساز شد که فروزان این بار با پا توپ را دفع کرد.
دقیقه 59: شوت روی پای قربانی بعد از ارسال انصاری بی‌ثمر به اوت رفت.
دقیقه 64: چرخش قربانی و شوت او را فروزان تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 65: شروع مجدد اشتباه فروزان موقعیتی را نصیب استقلال کرد؛ اما شوت انصاری را دروازه‌بان پارس جنوبی دور کرد.
دقیقه 66: نزدیک بود حسینی، دروازه‌بان استقلال با دریبل اشتباه خود کار دست تیمش دهد که خیلی زود با جبران اشتباه خود توپ را به اوت فرستاد.
دقیقه 67: ضد حمله سریع استقلال و نفوذ اسماعیلی از سمت چپ زمین، با پاس عرضی او توسط محمدی‌مهر دور شد.
دقیقه 78: حسینی باز هم مقابل حملات جدی پارس جنوبی ایستادگی کرد و این بار در موقعیتی 3 به تک توانست شوت سینگ را مهار کند.
دقیقه 79: فرشاد محمدی‌مهر که یک کارت زرد داشت به دلیل تعلل در پرتاب اوت، اخطار دوم را دریافت کرد و اخراج شد.
دقیقه 84: قائدی به شکل فوق‌العاده‌ای دو بازیکن را دریبل کرد و از سمت راست محوطه جریمه نفوذ انجام داد؛ اما شوت او بدون دردسر در اختیار فروزان قرار گرفت.
دقیقه 87: پارس جنوبی درآستانه زدن گل دوم روی ضد حمله بود؛ اما پاس در عمق زبیدی و ضربه مطهری با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه استقلال به بیرون رفت.
دقیقه 2+90: سینک به تنهایی به قلب دفاع استقلال زد که شوت او با برخورد به پای چشمی راهی کرنر شد.
 
در حاشیه
* سید مهدی رحمتی، حسن بیت‌سعید، مجتبی جباری، مهدی قائدی، میلاد زکی‌پور، یعقوب کریمی، وریا غفوری، عظیم گوگ و جواد محمدی نفرات ذخیره استقلال در این بازی را تشکیل می‌دهند.
 
* احمد گوهری، احمدرضا فاتحی، مایکل اومانیا، مهدی زبیدی، احسان تاییدی، وحید حمدی‌نژاد، میثم نقی‌زاده و امیرارسلان مطهری روی نیمکت ذخیره پارس جنوبی نشسته‌اند.
* فوتبال دوستان استان بوشهر و شهر جم استقبال فوق‌العاده‌ای از این بازی داشته‌اند طوری که روی دیواره‌های جایگاه تماشاگران نیز نشسته‌اند.
* هواداران پارس جنوبی به شدت تیم مورد علاقه‌شان را تشویق می‌کنند.
* کمتر از یک هزار هوادار استقلال پشت نیمکت این تیم حضور دارند.
* تعداد زیادی بادکنک‌های زرد رنگ قبل از آغاز مسابقه در دست هواداران پارس جنوبی بود
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید