اختصاص 2 هزار میلیارد ریال طرح HSE در منطقه ویژه پارس

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۴۶

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ایمنی و آتش نشانی از تصویب اجرای 200 میلیارد تومان طرح در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل در منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-مراسم بزرگداشت روز ایمنی و آتش نشانی صبح امروز 24 مهرماه با حضور مدیرعامل و رییس HSE سازمان منطقه ویژه پارس، سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه، جم، دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی، سردار مطیعی معاونت انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور، زیدی فر رییس پدافند غیر عامل وزارت نفت ، حسن زاده فرمانده سپاه عسلویه و جمعی از مدیران و روسای HSE شرکت‌های منطقه پارس جنوبی در سالن همایش‌های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این مراسم با اشاره به دید مثبت وزارت نفت برای تقویت و تجهیز ایمنی تاسیسات نفت بیان داشت؛ در سال جاری بیش از 2000 میلیارد ریال طرح ایمنی در منطقه ویژه پارس مورد تصویب قرار گرفت که این میزان با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای وزارت نفت اهمیت ایمنی را در تصمیم‌گیری سطوح وزارت نفت مشخص می‌کند.
یوسفی افزود البته باید اذعان داشت با توجه به حجم تقریبی سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس جنوبی هزینه‌های HSE در این منطقه توجیه پذیر و عقلانی است و باید تجهیزات نوین ایمنی و آتش نشانی منطقه هر ساله به روز گردند.
مهندس یوسفی ادامه داد با راه اندازی کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در دوسال گذشته در منطقه ویژه پارس مدیریت حوادث ایمنی به شکل ساماندهی شده‌ای صورت پذیرفت.
فرمانده مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ویژه پارس در ادامه افزود؛ ایجاد بانک اطلاعاتی تجهیزات ایمنی در سطح منطقه از قبیل محل قرارگیری آمبلانس‌ها، تجهیزات خودروهای آتش نشانی و شیرهای آتش نشانی در طرح جامع GIS اطلاعاتی منطقه، افزودن 8 خودرو آتش نشانی و خرید 2 میلیارد تجهیزات ایمنی آتش نشانان را از اهم فعالیت‌های HSE ارشد منطقه ویژه پارس در سال گذشته بر شمرد.
یوسفی گفت اصول ایمنی در جهان یک اصول بین‌المللی است و رعایت آنها تعارف و چون و چرا ندارد زیرا پشت هر قانون HSE یک درس از حادثه نهفته است.
بهرام دشتی نژاد رییس HSE ارشد منطقه نیز در این مراسم از اجرای مدل HSEQ در منطقه خبر داد که این مدل درحال ارزشیابی با کمک شرکت‌های مستقر در منطقه است.

دشتی نژاد از کنترل بر خط پساب‌ها، فلرینگ و وضعیت هوای منطقه ویژه پارس به کمک 8 ایستگاه پالایش برخط با هماهنگی سازمان حفظ محیط زیست در منطقه خبر داد و افزود به زودی قرارداد تبدیل گوگرد به گرانول، راه اندازی آمبلانس دریایی و هواییو  اتوبوس مدیریت بحران در منطقه اجرایی خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید