به همت سازمان منطقه ویژه پارس ;

اولین همایش تجلیل از نخبگان وبرترین های شهرستان کنگان برگزار شد

(سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶) ۱۳:۳۰

اولین همایش تجلیل از نخبگان وبرترین های شهرستان کنگان به همت سازمان منطقه ویژه پارس باحضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ،نماینده مردم شهرستان های دیر ، کنگان، جم و عسلویه و جمعی از مسوولان این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

محور توسعه انرژی نیست بلکه علم و دانش است/ خبر خوش مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس برای جوانان شهرستان کنگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس؛ مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در آیین تجلیل از نخبگان و برترین های شهرستان کنگان با بیان اینکه شهرهایی مانند کنگان در آینده نه چندان دور بسیار بزرگ خواهد شد افزود: زیر ساخت های لازم به منظور پیشرفت این منطقه باید فراهم شود و این امر جز با تلاش و همفکری جوانان و نخبگان این شهرستان میسر نخواهد بود و لازم است در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و حتی معماری شهر از ایده های نخبگان کنگانی استفاده شود تا یک توسعه همگون در منطقه رخ دهد.

وی با بیان اینکه روز گذشته ما در منطقه میزبان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بودیم گفت: در تمامی جلسات ومشورت هایی که دیروز با اعضای محترم کمیسیون انرژی صورت گرفت بر اهمیت شهرستان کنگان در آینده کشور و صنعت نفت تاکید شد که خوشبختانه همگی بر این موضوع اتفاق نظر داشتند وامیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این شهرستان باشیم.

 یوسفی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه باید بر مبنای تفکر و منطق باشد بنابراین پیشنهاد می شود برای تحقق این مهم یک اتاق فکر در شهرستان با همکاری نخبگان و جوانان شهرستان کنگان راه اندازی شود تا بتوان از نقطه نظرات آنان در پیشرفت شهرستان استفاده شود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان یک خبر خوش برای جوانان تحصیلکرده شهرستان کنگان افزود: خوشبختانه با جلسات مستمری که در تهران برگزار شد توافق شده است تعدادی از جوانان تحصیلکرده این شهرستان در یکی از شرکت های مستقر در منطقه جذب و بکارگیری شوند که امیدواریم با راه اندازی پروژه های صنعت نفت تعدادی دیگر از جوانان تحصیلکرده شهرستان مشغول بکار شوند.

وی یادآور شد: محور توسعه انرژی نیست بلکه محور آن علم و دانش است زیرا بسیاری از کشورها در دنیا وجود دارند که هیچکدام از ذخایر انرژی ما را ندارند اما توسعه یافته هستند بنابراین لازم است به دانش و توسعه آن توجه شود و برای یک توسعه متوازن برنامه ریزی دراز مدت وجود داشته باشد.

لزوم همفکری مسوولان با نخبگان و جوانان شهرستان کنگان

حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان نیز در این آیین با تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: هدف از برگزاری همایش هایی از این دست آن است که جوانان این منطقه به خود باوری "ما می توانیم" برسند و مسوولان نیز توانایی آنان را ببینند و آنان را در آینده منطقه سهیم کنند.

امام جمعه کنگان ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری " هوش و استعداد، همت -کار - تلاش ، و پیگیری و مداومت تحسین برانگیز از جمله عوامل موفقیت است که هر کس حایز این ویژگی ها باشد می توان عنوان نخبه را برا آن نهاد بنابراین لازم است انسان همواره این ویژگی ها را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام محمودی با توصیه به مسوولان شهرستان گفت: در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها از ظرفیت جوانان و نخبگان استفاده کنید  زیرا قدرت فکر و ایده جوان بسیار فعال و راهگشای بسیاری از مشکلات است.

همفکری با نخبگان و جوانان شهرستان کنگان برای توسعه پایدار منطقه

فتح الله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان نیز در آیین تجلیل از نخبگان این شهرستان گفت: ما برای پیشرفت شهرستان راهی جز توسعه همه جانبه نداریم و این امر صرفا با توسعه علمی محقق می شود.

نوروزی خواستار معرفی توانمندی ها و ظرفیت های کنگان در سطح استان و کشور شد و گفت: نقش نیروی انسانی توانمند  در توسعه پایدار نقشی بی بدیل است و آینده شهرستان کنگان بدست جوانان رقم خواهد خورد.

فرماندار شهرستنان کنگان تصریح کرد: منابع انسانی این شهرستان  با کاربرد مهارت و خلاقیت می تواند نقش خود را در توسعه شهرستان ایفا کند و جوانان نیز باید در این زمینه به کمک ما بیایند.

استفاده از نخبه های فکری و ابزاری در نیل به توسعه شهرستان کنگان

سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان ، جم و عسلویه نیز که در اولین همایش تجلیل از نخبگان و برترین های شهرستان کنگان حضور داشت ضمن تقدیر از مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بدلیل برگزاری این همایش گفت: این شهرستان چهار راه توسعه و پیشرفت استان بوشهر بوده است و در آینده ای نه چندان نقش آن بواسطه خلیج فارس و ذخایر انرژی در کشور  بی بدیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرمایه های انسانی کنگان گوهر های نابی هستند که کشور زبانزد خاص و عام هستند گفت: نخبه های فکری و ابزاری باید در کنار یکدیگر برای نیل به توسعه قرار گیرند و اگر جامعه ای از نخبه های خود استفاده نکند آن جامعه رنگ توسعه را به خود نخواهد دید.

 نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان ، جم و عسلویه در ادامه افزود: منابع ما تنها انرژی نیست بلکه نیروی اسنانی توانمند آن است بنابراین باید از تمامی ظرفیت های لازم برای رشد زیر ساخت های توسعه در شهرستان استفاده کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید