با هدف صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور

بزرگترین مرکز کالیبراسیون و احیا انواع آنالیزها و سنسورهای رطوبت در ایران راه اندازی شد

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۴۲

بزرگترین مرکز کالیبراسیون و احیا انواع آنالیزها و سنسورهای رطوبت در ایران با حضور رییس طرح های کلان فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و جمعی و از مدیران منطقه ویژه پارس راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آزمایشگاه کالیبراسیون آنالیزهای رطوبت  به عنوان یکی از طرح های کلان کشور در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی شد.

این طرح با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری‏،سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ‏،پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر و مجتمع گاز پارس جنوبی و با هدف صرفه جویی در زمان و خروج ارز از کشور  در عسلویه به عنوان پایتخت انرژی ایران راه اندازی شد.

به گفته مجری این طرح، راه اندازی این آزمایشگاه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  که حجم عظیمی‏ از پاللایشگاه های گازی و مجتمع های پتروشیمی در خود جای داده  از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می تواند علاوه بر صرفه جویی در زمان کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه ها را تضمین نماید .

آزمایشگاه کالیبراسیون آنالیزهای رطوبت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان اولین آزمایشگاه موجود در ایران و خاورمیانه است که می تواند نیاز کشورهای منطقه به ارایه اینگونه خدمات مرتفع سازد.جلوگیری از خروج سالانه 50 میلیون دلار ارز از کشور از دیگر مزیت های راه اندازی این آزمایشگاه در ایران است.

پیمان صالحی رییس طرح های کلان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاح این آزمایشگاه با بیان تداوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از نخبگان برای تولید مصحولات و خدمات دانش بنیان است زیرا در نهایت به ارتقای کیفیت محصولات و خدمات می انجامد ضمن اینکه کشور نیز در این زمینه بی نیاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: استاندارد بودن محصولات و خدمات ارایه شده  از اولویت بالایی برخوردار است و خوشبختانه با راه اندازی این طرح در زمان و خروج ارز از کشور صرفه جویی خواهد شد.

خشایار پور شاهینی رییس پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه پارس نیز گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان از مهمترین ماموریت های محوله از سوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به این مجموعه است که با حمایت های لازم این مجموعه راه اندازی شد.

وی تاکید کرد: ایجاد بازار کار برای شرکت های دانش بنیان  و فراهم آوردن بسترهای مناسب برای حضور و همکاری شرکت های مستقر در منطقه با این شرکت ها از دیگر ماموریت های پژوهش و فناوری است که این موضوع با جدیت دنبال می شود.

افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 1

افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 3
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 2

افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 16
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 15
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 14
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 13
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 10
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 8
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 7
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 6
افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون 5

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید