مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

زمینه حضور و رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه پارس فراهم شده است

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۵۶

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ایین اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت و هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (جایزه شهید تند گویان) و دومین فن بازار صنایع نفت و گاز گفت: زمینه حضور و رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه ویژه پارس فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مهدی یوسفی صبح سه‌شنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت و هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (جایزه شهید تند گویان) اظهار داشت: افتخار بزرگی است که این سه رویداد را در استان بوشهر میزبانی می‌کنیم و برای اولین بار این رویدادها در پارس جنوبی برگزار می‌شود.
وی از حضور مهندس بی‌طرف معاون وزیر نفت، استاندار بوشهر و معاونان، از پژوهش و فناوری وزارت نفت و مسئولان دانشگاه‌ها، مسئولان شهرستان عسلویه و شوراها و ائمه جمعه و سایر مسوولان  در این مراسم تقدیر کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است گفت :تا ۱۰۰ سال پیش وجه تمایز شرکت‌ها و نهادها بر روی نیروی انسانی بود و داشتن نیروهای بهتر و بیشتر یک مزیت اقتصادی بود ولی بعدها داشتن منابع یک مزیت شد و سپس سرمایه و امروزه به تدریج سرمایه هم یک مزیت رقابتی نیست و فناوری به عنوان مهمترین مزیت محسوب می‌شود.
یوسفی گفت: هر کشوری که در حوزه علم و دانش و تکنولوژی عملکرد بهتری داشته باشد به موفقیت بیشتری رسیده و گوی رقابت را از رقبا می‌رباید. کشورهای موفق که می‌بینیم بدون داشتن منابع زیرزمینی و یا جمعیت بالا دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.
وی اضافه کرد: در صنعت نفت نیز به این موضوع توجه جدی شده است و به پژوهش و فناوری وزارت نفت نگاه ویژه‌ای شده است که راهکاری خوب برای کاهش وابستگی به منابع است.
یوسفی در ادامه افزود: در منطقه پارس نیز تلاش کردیم این موضوع را در بخش‌های مختلف دنبال کنیم.  از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور و استقرار در منطقه از حمایت های ویژه ای شده است و  این اتفاقی نمادین نبوده است و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان به قرارداد منجر شده است.
وی ادامه داد: تلاش کردیم در سه سال گذشته با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه برگزار کردیم و توانمندی این شرکت‌ها ارائه شد و شاهد ایجاد بازار و خرید محصول این شرکت‌ها بودیم. خیلی عقب هستیم از جایی که باید باشیم.
آئین اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت و هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (جایزه شهید تند گویان) در سالن همایش‌های منطقه ویژه پارس برگزار شد.
 
ارائه دستاوردهای منتج از فعالیت‌های پژوهش و فناوری توسط برگزیدگان جشنواره وزارت نفت و اهدای جوایز به برگزیدگان و بازدید از دومین فن بازار نفت و گاز و پتروشیمی از دیگر بخش‌های این آئین است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید