مهندس بی طرف؛

سیاست راهبردی وزارت نفت تقویت زمینه پژوهش و فناوری است

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۰۸

معاون پژوهش ،فناوری و مهندسی وزارت نفت گفت:سیاست راهبردی وزارت نفت تقویت زمینه پژوهش و فناوری است که هم در درون وزارت نفت و هم در صنایع و شرکت‌های وابسته به خوبی به این موضوع توجه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،حبیب‌الله بی‌طرف صبح سه‌شنبه در آئین اختامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت در منطقه ویژه پارس اظهار داشت: امروز شاهد ارائه ایده‌های نو و خلاقانه هستیم که با ارزیابی آنها از این افراد تجلیل می‌کنیم.
معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری برای پیشرفت کشورها و جوامع یک ضرورت است و هر چه بیشتر می‌گذرد بیشتر به اهمیت تحقیق و فناوری پی می‌بریم.
وی خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی وزارت نفت تقویت زمینه پژوهش و فناوری است که هم در درون وزارت نفت و هم در صنایع و شرکت‌های وابسته به خوبی به این موضوع توجه می‌شود.
بی‌طرف افزود: در دو سال اخیر در وزارت نفت رویکردهای جدیدی در این عرصه اتخاذ شده است. ما ۱۰ درصد ذخایر نفت جهان و ۱۸ درصد گاز جهان را داریم و توان تولید سالانه ۴۰۰ میلیارد مترمکعب گاز و روزانه شش میلیون بشکه نفت خام را داریم.
وی ادامه داد: ساختار توسعه‌یافته نفت و گاز را در اختیار داریم و از نظر مجموع ذخایر هیدروکربوری را نگاه کنیم ایران کشور اول جهان است.
معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت گفت: در برنامه درازمدت تولید ۴.۵ بشکه نفت و ۹۵۰ هزار بشکه میعانات و هزار و ۱۰۰ میلیون تولید روزانه گاز طبیعی را در برنامه داریم که به ۱۳۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بالادست و ۶۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پائین دستی نیاز داریم.
وی بیان کرد: فناوری می‌تواند ارزش افزوده و اشتغال گسترده‌ای را در کشور ایجاد کند که چهار طرح در برنامه است؛ انتقال فناوری از طریق قراردادهای جدید نفتی یکی از این برنامه‌ها است.
بی‌طرف افزود: توسعه و انتقال فناوری در بخش بالا دست با مشارکت شرکت‌های داخلی، انتقال و توسعه فناوری در پائین دست و حمایت از ساخت داخل از طریق قرارداد با سازندگان داخلی برای تولید کالاهای پرمصرف از دیگر برنامه‌ها است.
معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت تاکید کرد: نظام پژوهش از نظام متمرکز به حالت غیرمتمرکز تبدیل می‌شود و اختیارات تفویض می‌شود، جاری‌سازی اصل نتیجه‌گرایی در امور پژوهشی است که بتوان نتیجه آن را استفاده کرد.
وی ادامه داد: ساختار جدید فناوری و پژوهش در وزارت نفت تدوین و طراحی شده است و نقش هر یک از اجزا مشخص شده است. تببین صحیح ماموریت‌ها و برنامه‌های هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم است.
معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت با بیان اینکه پیشبرد اهداف انقلاب نیازمند پیشرفت است و باید در عرصه فناوری حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: جذب و توسعه فناوری و ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی با جدیت دنبال می‌شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید