استاندار بوشهر

یافته های پژوهشی بهترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۸

استاندار بوشهر در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت:یافته های پژوهشی بهترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،عبدالکریم گراوند در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت در منطقه ویژه پارس اظهار داشت: شهید تندگویان در توسعه و استقرار صنعت نفت نقش مهمی داشته است و در سخت‌ترین شرایط صنعت نفت را سر پا نگه داشت.
استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر لقب پایتخت انرژی کشور را دارد و باید با توسعه پژوهش و دانایی دست در دست هم داده تا زمینه آبادانی ایران اسلامی فراهم شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه توسعه و پیشرفت این است که چرخ دنده‌ها به هم متصل نبوده‌اند و عملکرد جزیره ای باعث شده تا به اهداف مورد نظر دست نیافته ایم.
گراوند با انتقاد از وضعیت بیکاری اهالی استان بوشهر در کنار ظرفیت عظیم پارس جنوبی افزود: امروز در پایتخت انرژی ایران یعنی استان بوشهر، میزان بیکاری استان زیبنده این منطقه نیست و میزان بیکاری بالا است.
وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها به خاطر علم محور بودن کشورشان توسعه یافته اند و در سایه نگاه عالمانه به توسعه و پیشرفت دست یافته‌اند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر میزان بیکاری ۱۱.۱ است و بیکاری ما در استان تقریبا اندازه میانگین کشور است که زیبا نیست و باید شاهد بهبود این وضعیت باشیم.
وی اضافه کرد: مراکز علمی باید پایتخت انرژی کشور و این تمدن عظیم صنعتی را از علم و تحقیق خود بهره‌مند کنند و با پشتیبانی خود در حوزه اشتغال، بخش زیادی از مشکلات را رفع کنند.
گراوند ادامه داد: تحقیقات و پژوهش ما باید بیایند از این ظرفیت برای توسعه ایران اسلامی استفاده کنند و از ظرفیت‌های این منطقه بهره بگیرند و مشکلات استان ما حذف شود.
وی تصریح کرد: همه مسوولان و نخبگان جامعه از فرصت همگرایی و هم افزایی برای رفع مشکلات بهره بگیرند و باید شرکت‌های دانش بنیان ما از این ظرفیت استفاده کنند.
استاندار بوشهر افزود: ۶۰۰ نفر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در مرکز استان مشغول فعالیت هستند. این رقم در مقابل این ظرفیت عظیم رقم پائینی است و باید بیشتر تلاش کنیم.
وی گفت: از وزیر نفت می‌خواهیم که این جشنواره در مرکز استان برگزار شود. در حوزه مسئولیت های اجتماعی باید جنوب استان مورد توجه قرار گیرد ولی مرکز استان هم باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید