دو سکوی طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی آماده بارگیری شدند

(شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۵۳

مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی از آمادگی نصب دو سکوی دریایی این فاز خبر داد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس ،فرهاد ایزدجو ضمن اعلام آمادگی برای بارگیری دو سکوی دریایی فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی گفت: عملیات ساخت سکوی اصلی ٢٢و سکوی اقماری ٢٤A در یارد صدرا، در مجموع با پیشرفت نزدیک به ٩٥ درصد به اتمام رسیده و سکوی ٢٢ ، هفدهم ماه جاری و سکوی ٢٤A در فروردین ماه ٩٧ بارگیری و پس از مهاربندي، به موقعیت دریایی خود در پارس جنوبی حمل و نصب می شوند.
 
مجری طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢پارس جنوبی گفت: با بهره برداری از این دو سکو، روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب معادل یک میلیارد فوت مکعب گاز غنی از بخش فراساحل این فازها برداشت می شود.
 
 به گفته ایزدجو، تمامی مراحل طراحی و ساخت این دو سازه عظیم دریایی از سوی متخصصان داخلی انجام گرفته است که هر کدام وزنی حدود ٢٣٠٠ تن دارد.
به اساس این گزارش، طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع LPG))، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروسینا آریا و صدرا در حال اجرا است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید