اجرای طرح برآورد شیوع مصرف مواد در منطقه پارس کلید خورد

(چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۸

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس از اجرای طرح برآورد شیوع مصرف مواد در منطقه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس با اعلام این خبر گفت: بررسی ها نشان می دهد هزینه هایی که مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور به محیط کار خود وارد می کنند شامل دو دسته زیان های آشکار مانند حوادث و سوانح جبران ناپذیر مانند از کارافتادگی و ... و زیانهای پنهان مانند اتلاف وقت مسئولان و مدیران سازمان ها می باشد .

مهندس مهری افزود : یکی از مهمترین این زیانها ایجاد صدمه به بهداشت و سلامت جسمی و روانی و افزایش ازکارافتادگی و نیز بروز مشکلات خانوادگی به گونه ای که افراد مبتلا به مصرف مواد معمولا 4 یا 5 برابر بیشتر از همکاران خود از خدمات بیمه و تسهیلات پزشکی استفاده می کنند . همچنین افت تولید و بهره وری و نیز کاهش کیفیت عملکرد بواسطه افت عملکرد مغزی و حرکتی معتادان ، عدم حضور و غیبت های طولانی مدت و ... از دیگر زیانهای موجود می باشد که در مجموع تصویر نامناسب و منفی جامعه از محیط کار دارای افراد مبتلا به مصرف مواد و در نتیجه باعث بدبینی مردم نسبت به حاکمیت می شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس در ادامه گفت : پیشینه پژوهش های سوء مصرف مواد در کشور نشان از فقدان کامل این نوع مطالعات در مراکز صنعتی و کاری می باشد و در صورت وجود اگر هم بوده مطالعات بسیار محدود و جزئی صورت پذیرفته است و به دلیل اهمیت بالای این مساله ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه پارس مصوبه ای در همین راستا با موضوع طرح برآورد شیوع مصرف مواد در منطقه پارس داشت که امروز به حول قوه الهی و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ، معاونت فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت و حمایت ویژه مهندس یوسفی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس، اجرای این طرح رسما کلید خورد.

مهری در ادامه افزود : فاز 12پارس جنوبی اولین محل اجرای این طرح بود که لازم می دانم از مدیرعامل محترم مجتمع گازی پارس جنوبی همچنین مدیرعامل محترم فاز 12 ، مدیر حراست و مدیر منابع انسانی  این فاز که نهایت همکاری را با تیم اجرایی داشتند کمال قدردانی را داشته باشم و امیدوارم سایر فازها ، پتروشیمی ها و شرکتهای مستقر در سطح منطقه نیز با این همکاری صمیمانه و البته خداپسندانه ادامه بدهند تا پس از پایان طرح و حصول نتایج بدست آمده و مشخص شدن آخرین وضعیت مصرف مواد اعتیادآور بتوانیم در ادامه راه مبارزه با این پدیده شوم همچنین بستر سازی فرهنگی پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور گام های مستحکمتری برداریم .

لازم بذکر است این طرح بر اساس آخرین روش موجود در جهان ( پرسشگری ، تست و آزمایش همزمان ) و تا پایان خرداد ماه سال 97 اجرای کامل آن ادامه خواهد داشت

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید