مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در آیین روز جهانی کار و کارگر:

پیشرفت پارس جنوبی مرهون تلاش کارگران است+عکس

(سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۴۳

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آیین گرامیداتش روز جهانی کار و کارگر گفت: پیشرفت پروژه های صنعت نفت در پارس جنوبی مرهون کار و تلاش کارگران است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در مراسم روز جهانی کار و کارگر که صبح امروز 11 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش‌های خلیج فارس این سازمان برگزار شد ضمن تبریک عید نیمه شعبان، مقام رفیع کارگر را در جایگاهی دانست که پیامبر اسلام (ص) دستان کارگر را بوسید و در آیات قرآن و احادیث بارها از آن تجلیل به عمل آمده است.
 
یوسفی رشد چشمگیر صادرات غیر گازی از منطقه ویژه پارس از 17 میلیون تن در سال 92 به 36 میلیون تن در سال 96 را نتیجه کوشش کارگران منطقه دانست که در شرایط سخت حاصل شده‌است و این امر جز با کار و تلاش برای تولید و پیشرفت کشور میسر نبوده است.
 
 یوسفی در ادامه با اشاره به آیه شریفه لَیسَ للانسانِ الّا ماسَعی گفت:انسان بدون سعی و تلاش به هیچ خواسته‌ای نمی‌رسد و با تلاش و ممارست است که هم در جنبه مادی و هم در جنبه معنوی انسان به اهداف متعالی خود می‌رسد.
 
وی افزود: رفع مشکلات کشور و کاهش آمار بیکاری جز با حمایت از ساخت داخلی و ایجاد زمینه برای اشتغال پایدار فرآهم نمی‌شود و در این زمینه در سازمان منطقه ویژه پارس دستورات لازم به منظور مصرف کالای داخلی حتی در موارد مصرفی جزیی  نیز ابلاغ شده است و در صدد تدوین و ابلاغ این دستور به کلیه شرکت‌ها مستقر در منطقه هستیم.

 

 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به سهم محدود صنعت نفت در ایجاد اشتغال گفت :نباید انتظار داشت تمامی مشکلات اشتغال از طریق صنعت نفت حل شود بلکه با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با حمایت از تولید داخل زمینه اشتغال برای سیل عظیم نیروی جوان کشور فرآهم آید.

یوسفی در پایان بیشترین حجم فعالیت اداره اشتغال این سازمان در سال گذشته را در حوزه بازرسی و روابط بین کارفرما و کارگران عنوان کرد و گفت: با شرکت‌های که در استراحت اقماری کارگران و پرداخت به موقع حقوق آنها کوتاهی کنند و قانون را در این زمینه رعایت نکنند به جد  برخورد می‌ شود.
 
در این مراسم همچنین عقیل منفرد مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس به اشاره به جمعیت 60 هزار نفری کارگران پارس جنوبی، ابراز امیدواری کرد : نتیجه  بهره برداری کامل از پالایشگاه ها دو جنبه مثبت و منفی در پی دارد ، جنبه مثبت آن این است که درآمد کشور و تولید ناخالص ملی افزایش می یابد و جنبه ی منف یآن بیکاری بسیاری از شاغلان طرح است زیرا بیشترین حجم شاغلان یک پروژه در زمان ساخت پالایشگاه است و پس از بهره برداری میزان شاغلان کاهش خواهد یافت اما سعی خواهیم کرد با توجه به درخواست های شرکت های پتروشیمی آن افرادی که در پروژه های پالایشگاهی ازکار بیکار می شوند در پروژه‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی این منطقه  در سال جدید جذب و به کار گمارده شوند تا شاهد افزایش میزان اشتغال در منطقه باشیم.
 
منفرد ایجاد کمیته‌های انضباطی و انتخابات نماینده کارگری در کارگاه‌های منطقه با پیگیری مدیریت اشتغال را گامی موثر در جهت کاهش 30 درصدی پرونده‌های دعاوی بین کارگران و کارفرمایان دانست و گفت:با توجه به سختی فعالیت در منطقه پارس جنوبی، سطح حقوق و دستمزد کارگران متناسب با این منطقه پرداخت خواهد شد.
 
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس حجم بازرسی‌های این مدیریت در زمینه بهداشت، ایمنی و روابط کارگر و کارفرما در سال گذشته را رو به افزایش دانست و افزود: روابط بین کارگر و کارفرما در پارس جنوبی بر اساس دستور‌العمل مناطق ویژه اقتصادی تنظیم می‌گردد.
 
علیرضا سجادی معاون فرماندار عسلویه ضمن تقدیر از فعالیت سازمان منطقه ویژه پارس در ساماندهی جمعیت 60 هزار نفری کارگران این منطقه روند جذب نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز پارس جنوبی را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد این روند در سال پیش رو تداوم یابد.

 

در پایان از تعدادی از کارگران نمونه صنعت نفت شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی به نمایندگی از کارگران تجلیل بعمل آمد.

روزجهانی کار و کارگر 13
روزجهانی کار و کارگر 3
روزجهانی کار و کارگر 1

روزجهانی کار و کارگر 15
روزجهانی کار و کارگر 14
روزجهانی کار و کارگر 12
روزجهانی کار و کارگر 11
روزجهانی کار و کارگر 10
روزجهانی کار و کارگر 9
روزجهانی کار و کارگر 8
روزجهانی کار و کارگر 7
روزجهانی کار و کارگر 6
روزجهانی کار و کارگر 5
روزجهانی کار و کارگر 4
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید