آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی زمینه ساز اشتغال پایدار در منطقه است

(یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷) ۲۰:۳۸

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و هیات همراه با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، طرفین بر برقراری تعامل راهبردی در زمینه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مطنقه ویژه پارس، در این جلسه سید پیروز موسوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی، مجموعه ای بزرگ و کارآمد است که در حال حاضر در زمینه های آموزش، تحقیق و مشاوره فعالیت های بسیار خوبی دارد.
 
 وی ضمن تشریح اهمیت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درخصوص بازنگری و طراحی ساختار سازمانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی بمنظور چابک سازی آن گفت: امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی  در زمینه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی گامی مهم در اشتغال پایدار منطقه برداریم.
 
 مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: بسیاری از طرح های توسعه ای پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است و پیش بینی ما این است در آینده فرصت های شغلی منطقه  در بخش خدمات خواهد بود زیرا اعتقاد ما بر این است که این بخش از طرفیت بسیار بالایی برای اشتغال و کار آفرینی نیروهای بومی برخوردار است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.
 
 وی تاکید کرد: هدایت نیروی کار به سمت آموزش های مورد نیاز در بخش خدمات منطقه یک ضرورت انکار ناپذیر است و در صورت تقویت این بخش فرصت های شغلی بسیاری پیش روی جوانان خواهد بود.
 موسوی خاطر نشان کرد: آموزش های هدفمند و اشتغال آفرین از نیازهای منطقه ویژه پارس است بنابراین برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه  تغییر نگرش صورت گیرد .
 
موسوی ادامه داد: منطقه ویژه پارس یک منطقه تخصصی نفت،گازو پتروشیمی است  و سرفصل ها ارائه شده در دوره های آموزشی نیز باید متناسب با صنایع مرتبط با این بخش و تخصصی باشد  .
 
 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اضافه کرد: راه اندازی مرکز پرورش مدیران ، مدرسه عالی کسب و کار وهمچنین دوره های مدیریت صادرات از ممهمترین حوزه های کاری مشترک است که می توان در این زمینه ها برنامه مدونی ارائه داد.
 
 وی همچنین ابراز امیداری کرد که منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در خصوص الگوبرداری از تجارب موفق، سرمایه گذاری، جانمایی و واگذاری صنایع، از همکاری و مشاوره سازمان مدیریت صنعتی بهره مند گردد. 
 در این دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز اظهار داشت: این سازمان از بدو تاسیس، موضوع مشاوره صنعتی و توسعه ظرفیت سازی حرفه ای بخش های دولتی و خصوصی و همچنین پرورش مدیران بنگاه ها و صنایع در حال احداث را، بعنوان ماموریت اصلی خود به انجام رسانده است.
 
کیانی بختیاری با اشاره به شکل گیری حوزه‌های نوآورانه مانند مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها (CSR) در سازمان مدیریت صنعتی گفت: آمادگی داریم با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در خصوص ایجاد نمایندگی سازمان در منطقه، در زمینه موضوعات مورد نیاز بویژه دوره های بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست (HSE) ، همچنین دوره های مسئولیت اجتماعی (CSR) همکاری مشترک داشته باشیم. 
کیانی بختیاری تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی، سازمانی با رویکرد حاکمیتی ست و با توجه به زمینه های همکاری بسیار بالایی که دو سازمان دارا هستند آماده  فصل جدیدی از تعامل راهبردی هستیم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید