وزیر نفت از فاز 13 پارس جنوبی بازدید کرد

(پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۲۱

وزیر نفت و هیئت همراه صبح امروز در جریان سفر به عسلویه از فاز 13 پارس جنوبی بازید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی)،۲۷٥٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

٤ ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه بطور کامل در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و آماده دریافت گاز از بخش دریا و خشکی هستند.

 

این طرح تا پایان بهمن‌ماه با ظرفیت کامل شیرین‌سازی روزانه ٥٦ میلیون متر مکعب، معادل ظرفیت اسمی دو میلیارد فوت مکعب گاز به تولید ادامه خواهد داد.

 

:با توجه به آمادگی بخش فراساحل برای ارسال گاز به پالایشگاه، واحدهای جدیدی از جمله تثبیت میعانات گازی (103)، پشتیبان تثبیت میعانات گازی (١١٠) و مخازن ذخیره‌سازی این محصول (143) در مسیر بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 همزمان با ورود گاز ترش به پالایشگاه، این واحدها آماده سرویس‌دهی بوده و میعانات گازی به عنوان یکی از محصولات جدید تولیدی پالایشگاه فاز ١٣ در مخازن ویژه خود دخیره‌سازی خواهد شد.

این واحد پیش از این راه‌اندازی شده و پالایشگاه فاز ١٣ به خط لوله انتقال اتان پارس دو به مجتمع‌های پتروشیمی متصل شده است.

محصول تولیدی پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از چهار ردیف بازیافت گوگرد در مدار تولید قرار دارد و روزانه از سوختن بیش از ٦٠٠ تن گاز اسیدی در مشعل‌ها جلوگیری می‌کند.

 در حال حاضر محصول گوگرد مایع تولید شده در مخازن مربوطه ذخیره می‌شود، افزود: با راه‌اندازی واحد دانه‌بندی گوگرد از ٢٥ دی ماه جاری، تولید گوگرد دانه‌بندی شده از اوایل ماه آینده در فاز ١٣ پارس جنوبی آغاز می‌شود.

 بهره‌برداری از بخش فراساحل و تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی، پالایشگاه این طرح فراوری منابع گازی را آغاز کرده و محصولات گازی هدف‌‌گذاری شده در این طرح تولید خواهد شد. 

بازدید وزیر نفت از فاز 13 5
بازدید وزیر نفت از فاز 13 4
بازدید وزیر نفت از فاز 13 3

کرباسیان
بازدید وزیر نفت از فاز 13 2
بازدید وزیر نفت از فاز 13 1
فاز 13 4

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید