افزایش اعتبارات صندوق توسعه ملی نتیجه خدمات وزارت نفت است

(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۰۹:۰۹

رئیس جمهوری با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی به‌واسطه تلاش‌ها و خدمات وزارت نفت حاصل شده است، گفت: اگر از سال ۹۵ تولید و صادرات نفت، گاز و میعانات کشور، افزایش نمی‌یافت، امروز اعتبارات چندانی در صندوق توسعه ملی وجود نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر هرچند که مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده و دولت نیز برای جبران خسارت‌ها مشکلات فراوانی خواهد داشت، اما حیات را به کشور بازگردانده است، گفت: مردم در این حادثه کمک‌های فراوانی کردند، اما تعدادی معدودی هم بودند که در فضای مجازی به جای آنکه کمک کنند، روحیه مردم را تخریب کردند.
 
وی افزود: دولت تا آنجا که ممکن باشد از امکانات بودجه‌ای خود برای جبران خسارت‌ها استفاده کرده و گزارش آن را به مقام معظم رهبری ارائه خواهد کرد و هر میزان که نیاز باشد از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم.
 
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مردم در صحنه تلاش‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی، کشور، نیرو و جهاد کشاورزی را می‌بینند، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها مانند وزارت امور خارجه و نفت نیز هستند که نقش آنها توانسته کمک شایانی داشته باشد که در تبلیغات زیاد به چشم نمی‌آید.
 
روحانی با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی به واسطه تلاش‌ها و خدمات وزارت امورخارجه و نفت حاصل شده است، گفت: اگر تلاش‌های وزارت امورخارجه و نفت نبود و از سال ۹۵ تولید و صادرات نفت، گاز و میعانات کشور افزایش پیدا نمی‌کرد، امروز اعتبارات چندانی در صندوق توسعه ملی وجود نداشت.
 
وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جبران خسارت‌ها ناشی از سیل، در توان بودجه دولت قرار ندارد و باید صندوق به کمک بیاید، عنوان کرد: صندوق توسعه ملی یعنی وزارت نفت، کارگران و مهندسان صنعت نفت، دیپلمات‌های کشور و بانک مرکزی و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور.
 
رئیس جمهوری افزود: اگر امروز نفت در شرایط پیش از توافق هسته‌ای قرار داشت، نمی‌توانستیم از اعتبارات صندوق چیزی داشته باشیم، اینکه تولید نفت کشور بیش از دوبرابر شد و توانستیم هم کشور را اداره کرده و هم بخشی از اعتبارات حاصل از فروش آن را ذخیره کنیم به دلیل تلاش‌های انجام شده در این حوزه بوده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید