بررسی بیش از 5 هزار پرونده کارگری در پارس جنوبی

(سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۵۵

محمد علی موسوی جانشین مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر، از بررسی بیش از 5 هزار پرونده کارگری در سال 97 در این مدیریت خبر داد.

به گزارش سازمان منطقه ویژه پارس-جانشین مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با اشاره به تلاش این اداره جهت احقاق حقوق کارگران افزود: در سال گذشته در زمینه روابط کارگری  5508 تعداد پرونده رای صادر شده است و خوشبختانه نزدیک به 9 میلیارد تومان از حقوق کارگران در پارس جنوبی استیفا شده است.
موسوی با اشاره به 2313 پرونده بیمه بیکاری طی بازه زمانی یاد شده گفت: از این تعداد برای  1296 نفر بیمه بیکاری آنها جاری شده است و همچنین در 87 شرکت انتخابات کارگری را در سطح پارس جنوبی برگزار کردیم که 154 نماینده کارگری از سوی کارگران انتخاب شده‌اند. 
وی ادامه داد: در سال گذشته  حوادث ناشی از کار 284 مورد بوده است و تعداد 174 پرونده بازرسی حقوق و دستمزد جهت ایفای حقوق بررسی شده است و همچنین 284 پرونده در زمینه کارهای سخت و زیان آور و بازنشستگی پیش از موعد احصاء شده است.
موسوی همچنین گفت: پارسال 29 شرکت خواهان به کارگیری نیروهای تبعه خارجی شدند که 73 پروانه اشتغال در این زمینه صادر شده است و این درحالی است که 1050 تبعه خارجی در سال گذشته در منطقه اقامت کمتر از 10 روز داشته‌اند.
سیاوس گرمسیری‌ نژاد نماینده سندیکای کارگران منطقه ویژه پارس نیز در این مراسم خواهان برقراری عدالت در پرداخت‌ها و قوانین رفاهی شرکت‌ها جهت افزایش بازدهی تولید شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید