ورزش سلامتی و نشاط می آورد

(چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۵:۱۲

استاد محمد مصفا استاد هنرهای رزمی و از همکاران سازمان منطقه ویژه پارس می گوید: ورزش سلامتی و نشاط می آورد.

 
مقام اول مسابقات قهرمانی بوکس کشور در سال 78، دو بار مقام اول مسابقات کیک بوکسینگ کشور  در سالهای 88و 89،  دو بار مقام اول مسابقات دفاع شخصی کشور در سالهای 95 و 96 ، عضو سابق تیم ملی کیک بوکسینگ در سالهای 82 تا 85 ،مسئول کمیته داوران کیک بوکسینگ سال 82 ،دیپلم افتخار به عنوان برترین مبارز سال 82 ، مربی درجه یک کیک بوکسینگ،تای بوکسینگ فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران،کمربند مشکی دان 6 کیک بوکسینگ، کمربند مشکی دان 4 دفاع شخصی کاربردی و ... .اینها تنها بخشی از موفقیت های استاد محمد مصفا از همکاران پر تلاش سازمان است.در ادامه گفت و گوی خبرنگار ما را با ایشان می خوانید.

بیشتر خودتان را معرفی کنید؟
 با علاقه خاصی که به هنرهای رزمی داشتم از سن 11 سالگی فعالیت خود را در زمینه شروع کردم.این ورزش را با رشته کونگ فو شروع کردم و پس از 5 سال موفق به اخذ شالبند سبز شدم که در آن زمان کسب این موفقیت هم سنگ و هم ارزش مربی گری درجه یک کونگ فو بود.
بعد از کونگ فو به بوکس علاقه پیدا کردم و در سال 1369 جز اولین نفراتی بودم که در کنار مربی ارزشمندم آقای فرج کریمی شروع به تمرینات بوکس کردم.در سال 1377 نیز چون علاقه زیادی به تکنیک های دست و پا داشتم وارد سیستم فول کنتاک که همان کیک بوکسینگ جدید است شدم و تحت نظارت چهره نام آشنا این رشته ورزشی استاد ناصر نصیری بناینگذار کیک بوکسینگ واکو در ایران قرار گرفتم و بعد از سالها تمرین منظم در این رشته زیبا در سال 1397 موفق به اخذ دان 6 فنی از فدراسیون ورزش های رزمی گردیدم.
چطور وارد سازمان منطقه ویژه پارس شدید؟
 قبل از ورود به سازمان منطقه ویژه پارس در سال 1385 به عنوان مربی کیک بوکسینگ و دفاع شخصی در امور ورزش نفت برای کارکنان و خانواده های آنان کلاس های آموزشی برگزار می کردم که در همان زمان رییس حراست ارشد وقت سازمان از من برای آموزش کارکنان دعوت به همکاری کرد و الان حدود 13 سال است که در سازمان منطقه ویژه پارس مشغول بکار هستم و خوشبختانه در  تمام طول این سالها تیم دفاع شخصی سازمان منطقه ویژه پارس برترین تیم  وزارت نفت است.
گویا سبک جدیدی هم در این رشته ورزشی ایجاد کردید 
بله.از سال 1388 که با ورزش دفاع شخصی آشنا شدم همواره سعی کردم رشد خوبی در این رشته ورزشی داشته باشم و جایگاه این رشته را در ایران ارتقا ببخشم که خوشبختانه بعد از سالها تلاش و کسب تجربه در این ورزش در سال 1394« دفاع شخصی مصفا» را پایه گذاری کردم که ترکیبی از چند سبک دفاع شخصی وینگ چون،سیستما و جوجیتسو است و در حال حاضر کمربند مشکی دان 4 دفاع شخصی را دارا می باشم.
خوشبختانه با این سبک ابداعی در تمامی دوره های المپیاد ورزشی  مقام نخست را کسب کردیم که اولین قهرمانی تیم سازمان منطقه ویژه پارس  با این روش ابداعی به مسابقات المپیاد حراست های شرکت ملی نفت ایران در ماهشهر برمی گردد.بعد از آن نیز در تمامی مسابقات المپیاد در اهواز و همه ساله درپارس جنوبی نیز مقام نخست را کسب کردیم.
از روش ابداعی خود در دفاع شخصی بیشتر توضیح دهید؟
در این روش رشته ورزشی دفاع شخصی و کیک بوکسینگ را مکمل هم قرار داده ام بطوری که مبنای این آموزش کاربردی بودن آن است و به جرات می توان گفت در تمامی میادین ورزشی هر بار با این روش وارد مبارزه میشدیم همگان به وجد می آمدند.
توصیه به کسانی که به این رشه ورزشی علاقه مند هستند؟
این رشته بسیار  زیبا ، جذاب و مفرح است که شادابی و جوانی را به انسان به ارمغان می آورد  اما لازمه پرداختن به این رشته آن تلاش و تداوم فعالیت است  زیرا تا در این رشته پشتکار لازم را نداشته باشید قطعا نخواهید توانست در این موفق شوید اما نکته مهمی که نباید از آن غافل شد این است که پرداختن  به ورزش نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامت انسان داردو باید به آن اهمیت دهیم. 
نکته ناگفته ؟
ما تاکنون پارس جنوبی را دوبار در رشته دفاع شخصی در کشور قهرمان کردیم و انتظار ما این است که مدیران و مسئولان سازمان از این رشته ورزشی حمایت کنند گاهی اوقات است که کلام مسئولان نیز ایجاد انگیزه می کند که متاسفانه تیم ما در این زمینه بی بهره بوده است.
 
کیک بوکسینگ استاد مصفا 12

کیک بوکسینگ استاد مصفا 10
کیک بوکسینگ استاد مصفا 7
کیک بوکسینگ استاد مصفا 5
کیک بوکسینگ استاد مصفا 4
کیک بوکسینگ استاد مصفا 2
کیک بوکسینگ استاد مصفا 1

 

کیک بوکسینگ استاد مصفا 11

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید