سه پایه مشعل آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی نصب می شود

(شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۵۸

مجری طرح توسعه فاز14 پارس جنوبی از عملیات بارگیری، مهاربندی و انتقال سه پایه مشعل آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی به منظور نصب در موقعیت D این فاز در آب‌های خلیج فارس، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از شرکت نفت و گاز پارس- محمدمهدی توسلی پور اعلام کرد: این سازه، آخرین سه پایه مشعل سکوهای فاز14 است که پس از ساخت در یارد ایزوایکو در بندرعباس، توسط شناور تندگویان حمل و آماده نصب در موقعیت سکوی اقماری14D می شود.
 
وی درباره زمان نصب این سازه افزود: شناور حامل سه پایه مشعل سکوی14D ،دوم خرداد ماه و در اولین وضعیت پایدار دریا عازم میدان گازی پارس جنوبی شد و در صورت شرایط مساعد جوی، عملیات نصب این سازه 510 تنی با ارتفاع 79 متر، توسط شناور نصاب SEAPAD از روز هشتم خرداد ماه آغاز و عملیات شمع‌کوبی و نصب کامل این سازه باتوجه به پیش بینی پدیده رفیوزال، حدود یک ماه به طول خواهد انجامید.
 
درحال حاضر با بهره برداری از دو سکوی اصلی 14A و اقماری 14C، روزانه 28.3میلیون مترمکعب گاز غنی معادل یک فاز استاندارد در بخش فراساحل این طرح از میدان گازی مشترک پارس جنوبی برداشت و جهت تصفیه به خشکی ارسال می شود.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید