چشم انداز منطقه ویژه پارس شکوفایی اقتصادی مبتنی بر تولید و اشتغال است

(دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۴۳

سید پیروز موسوی در نشست با مدیران و مشاوران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر نقش سیاستگزاری این دبیرخانه در تحقق سند چشم انداز گفت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس اقتصادی کشور است که می تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی مبتنی بر تولید و اشتغال داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر نقش این منطقه در صادرات نفتی و غیر نفتی کشور گفت:با بهره برداری از طرح های توسعه ای پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک از قطر پیشی گرفته است که این امر می تواند نقش مهمی در افزایش درآمدهای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس گفت: این سازمان آماده دریافت درخواست های سرمایه گذاری است که در صورت تایید طرح ها در شورای سرمایه گذاری ، مشوق های قانونی نیز به آنان ارئه می شود.

موسوی با اشاره به ظرفیت های قانونی مناطق آزاد و ویژه برای تشویق سرمایه گذاری در این منطقه گفت: نزدیکی به خوارک ارزان و آبراه بین المللی خلیج فارس و همچنین وجود بنادر صادراتی مانند مجتمع بندری پارس و بندر پتروشیمی با آبخور مناسب جهت پهلوگیری کشتی های غول پیکر فرصت های بی نظیی را در این منطقه فراهم کرده است که در صورت سرمایه گذاری در طرح های پایین دستی ضمن خلق ارزش افزوده، تولید و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش را از دیگر مزایای سرمایه گذاری در طرح های پایین دستی بر شمرد و گفت: منطقه ویژه پارس از مناطق منحصر به فرد کشور است و لازم است چشم انداز ویژه این منطقه تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت های قانونی برای شکوفایی و رونق منطقه بهره بگیریم.

در ادامه مدیران و مشاوران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه در خصوص بهبود فعالیت در سامانه فعالین اقتصادی(سیفام) و تعرفه به بحث و تبادل پرداختند. 

نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 8
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 7
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 6
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 5
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 4
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 3
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 2
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 1

نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 18
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 17
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 16
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 15
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 14
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 13
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 12
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 10
نشست شورای هماهنگی مناطق ویژه و آزاد کشور 9






ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید